איראןמבזקים

שר החוץ האיראני: "זו הדרך היחידה להחזיר את השלום לאזור כולו"

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, התייחס לתקיפה המיוחסת לישראל באיראן ואמר כי מערכות ההגנה האוויריות של הרפובליקה האסלאמית הצליחו להפיל שלושה מטוסי קוואדקופטר זרים מעל העיר המרכזית עוספיה. לא היו נפגעים בתקיפה ולא נגרם כל נזק לטענתו.

בתוך כך, שר החוץ האיראני סירב להאשים את ישראל במתקפה אתמול לפנות בוקר באיספהאן והצהיר בראיון לרשת NBC כי אין לאיראן כוונה להגיב: "מה שקרה אתמול בלילה לא היה תקיפה, אלה היו כמו צעצועים שהילדים שלנו משחקים בהם ולא כטב״מים. כל עוד לא תהיה הרפתקנות חדשה מצד ישראל נגד האינטרסים שלנו – אין לנו כוונה לתגובות חדשות. אם ישראל תתקוף את ארצנו – התגובה שלנו תהיה מיידית".

"בניסיון נואש, תומכי התקשורת של המשטר הציוני (ישראל) ניסו להשיג ניצחון מתבוסתם החוזרת ונשנית", אמר אתמול (שישי) אמיר עבדולהיאן בפגישה עם שגרירי המדינות החברות בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי (OIC) בניו יורק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדי הפיצוצים שנשמעו ליד עוספיה והעיר תבריז שבצפון-מערב המדינה, נגרמו כתוצאה מהפעלת מערכות ההגנה האווירית שירו לעבר "עצמים חשודים", צוין בדיווח באתר רשת הטלוויזיה האיראנית "פרס טי.וי".

גורמי ביטחון באיראן הבהירו לאחר המתקפה כי מתקנים חשובים במחוז עוספיה, במיוחד מתקני הגרעין, בטוחים לחלוטין ולא דווח על תקריות מיוחדות.

שר החוץ האיראני אמר כי "התקפות התגמול של איראן בשטחים הכבושים בישראל ב-13 באפריל – שזכתה לכינוי מבצע הבטחת אמת – עולות בקנה אחד עם הזכות הלגיטימית להגנה עצמית ולחוק הבינלאומי." עוד הוסיף כי "למרות שהרפובליקה האסלאמית של איראן הצליחה לבצע את המבצע הזה בהיקף נרחב יותר, היא כוונה רק לחלק מהעמדות הצבאיות של המשטר הציוני מהן התרחשה המתקפה על שגרירות ארצנו בדמשק".

הדיפלומט האיראני הבכיר הדגיש כי המדינה הצליחה להשיג את יעדיה "במסגרת תגובה מינימלית" ולהעביר את המסר שלה לישראל.

הוא הזהיר כי בכל מקרה של הרפתקנות ישראלית או פעולה נגד האינטרסים של איראן, תגובתה של טהראן תהיה "מיידית, מקסימלית ונחרצת".

"המסר הזה הועבר בבירור לארה"ב ולצדדים אחרים", אמר אמיר עבדולהיאן.

שר החוץ האיראני הבהיר כי "המלחמה, רצח העם ופשעי המלחמה של ישראל נגד תושבי פלסטין, במיוחד ברצועת עזה ובגדה המערבית, הם הגורם העיקרי למשברים המתמשכים באזור". לדבריו, "השלום יוחזר לאזור כולו אם ישראל תסיים את מלחמתה בעזה. כל המדינות האזוריות ייהנו מכך. איראן מייחסת חשיבות מיוחדת לביטחון האזורי".

עוד אמר כי "ישראל טובחת וממשיכה במלחמת רצח העם נגד הילדים והנשים הפלסטיניות חסרות ההגנה בעזה בתמיכת ארה"ב ובעלות בריתה."

המתיחות בין שתי המדינות ארוך השנים הגיע לנקודת רתיחה כשבפעם הראשונה הגיבה איראן בתקיפה ישירה על ישראל ושיגרה יותר מ-300 מל"טים וטילים לעברה בתגובה לתקיפה המיוחסת לישראל על המתקנים הדיפלומטיים האיראניים בבירת סוריה, דמשק ב-1 באפריל.

בתקיפות האוויריות על מתחם השגרירות של איראן בדמשק נהרגו שני קצינים מכוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC), מוחמד רזא זהדי ומוחמד האדי חאג'י רחימי, וכן חמישה קצינים הנלווים אליהם.

בעקבות התקיפה הזו הזהירה איראן את ישראל מפני נקיטת פעולות תגמול והפצירה בארצות הברית לנסות לא להתערב בסכסוך.

שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
צילום: משרד החוץ של איראן

Back to top button