טכנולוגיהמבזקים

סכנה בטיחותית חמורה: טסלה מכריזה על ריקול דחוף לאלפי מכוניות

יצרנית הרכב החשמלי טסלה הכריזה על קריאה לתיקון דחוף (ריקול) של כלי הרכב הגדול והמבוקש שלה, הסייברטראק, בשל ליקוי בטיחותי חמור. הבעיה נוגעת לדוושת ההאצה ברכב, אשר עלולה להישאר תקועה במצב לחוץ גם כאשר הנהג מרים את רגלו ממנה.

על פי ההודעה הרשמית של החברה, הגורם לתקלה הוא שינוי בלתי מאושר בתהליך הייצור, שגרם להוספה של חומר סיכה על דוושת ההאצה. חומר זה עלול לגרום לדוושה להחליק ממקומה ולהישאר תקועה במצב לחוץ, מה שיוביל להאצה בלתי רצויה ובלתי נשלטת של הרכב.

טסלה סייברטראק
טסלה סייברטראק. צילום: unsplash

הריקול חל על כל יחידות הסייברטראק שיוצרו עד כה במפעל הגיגהפקטורי שבטקסס (Gigafactory Texas), החל מנובמבר 2023 ועד לחודש אפריל 2024. במהלך תקופה זו, טסלה הספיקה לייצר ולמסור ללקוחות 3,878 יחידות של הטנדר החשמלי החזק והמרשים הזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשוב לציין כי למרות חומרת הבעיה, מנגנון הבלימה של הסייברטראק נותר תקין ומאפשר לנהג להאט את הרכב, גם אם דוושת ההאצה נשארה תקועה. עד כה טסלה לא דיווחה על תאונות או פציעות שנגרמו כתוצאה מהתקלה, אך היא פועלת במהירות על מנת לתקן אותה לפני שאירוע כזה עלול לקרות.

טסלה סייברטראק
טסלה סייברטראק. צילום: unsplash

ההחלטה על ריקול התקבלה בתאריך 12 באפריל, לאחר שטסלה קיבלה שתי תלונות רשמיות מלקוחות על התקלה בסוף חודש מרץ וביצעה בדיקה מקיפה. בשונה מריקולים קודמים שטופלו על ידי עדכוני תוכנה מרחוק (OTA), הפעם הלקוחות יידרשו להגיע פיזית למרכזי השירות של החברה על מנת לתקן את הבעיה.

לקוחות שהזמינו את הסייברטראק דיווחו על דחיות בלתי צפויות במועדי המסירה שלהם, ככל הנראה כחלק מהטיפול בתקלה הזו. יצרניות הרכב נדרשות על פי חוק לבצע ריקולים במקרים של ליקויי בטיחות חמורים, גם כאשר הדבר כרוך בתהליך יקר ומורכב.

Back to top button