חדשות חוץמבזקים

ארה"ב אישרה את חבילת הסיוע לישראל

בית הנבחרים של ארצות הברית העניק היום (שבת) אישור לחבילת סיוע כספי נרחבת שתיועד לישראל, אוקראינה, טייוואן ועזה. החבילה, שזכתה לתמיכה דו-מפלגתית ולרוב גדול בהצבעה, תעבור לאישור הסנאט האמריקני.

מדובר בחבילת סיוע בהיקף של כ- 95 מיליארד דולר, שמתוכה כ-61 מיליארד מיועדים לאוקראינה, כ-8 מיליארד לטייוואן ומדינות באזור אוקיאנוס השקט, כ-9.5 מיליארד לסיוע הומניטרי לעזה ולפליטים ברחבי העולם, וכן סיוע לישראל.

חבילת הסיוע צפויה לעבור בסנאט בהצבעה בשבוע הבא ולהיות מועברת לאחר מכן לחתימתו של הנשיא ביידן. הנשיא בירך על אישור החבילה ואמר כי ״הצבעת הבית שידרה מסר ברור לגבי כוחה של ההנהגה האמריקנית בזירה הבינלאומית.״ ביידן קרא לסנאט לדון בהקדם בחבילה ולאשרה, תוך שציין כי "ישראל זקוקה לכך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המהלך משקף את המשך התמיכה בישראל מצד ממשל ביידן, במקביל לסיוע הנרחב לאוקראינה ולבעלות בריתה במאבק כנגד הפלישה הרוסית.

בנימין נתניהו - ג'ו ביידן - פגישה
ארכיון. צילום: אבי אוחיון /לע"מ

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע בבית הנבחרים של ארה"ב: ״תודה לך יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון על מנהיגותך שהובילה את המאמצים להעביר את חבילת הסיוע לישראל בבית הנבחרים היום, ותודה למנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס שתמך בו.״

״ההצבעה על חבילת הסיוע לישראל עם תמיכה דו-מפלגתית גורפת מוכיחה את הקשרים החזקים והשותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב ומשדרת מסר חזק לאויבינו. אני מקווה שההצעה תעבור את הסנאט בקרוב עם תמיכה דו-מפלגתית חזקה.״ הוסיף.

הסנאט - בית הנבחרים - הקונגרס האמריקאי - וושינגטון
אילוסטרציה. Foto di Chad Stembridge su Unsplash

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה על אישור חבילת הסיוע לישראל בבית הנבחרים האמריקאי: ״ההצבעה היום בקונגרס שולחת מסר חזק וברור לאויבנו: הברית בין ישראל לארה״ב חזקה מאי-פעם. אני משבח את מנהיגותו של יו״ר בית הנבחרים מייק ג׳ונסון. ההיסטוריה תזכור שעשית את הדבר הנכון באחת התקופות המכריעות ביותר. אני מודה למנהיג המיעוט האקים ג׳פריס ולרוב המוחץ בבית הנבחרים האמריקאי שהראו במעשיהם כי העולם החופשי עומד יחד״.

Back to top button