חדשות הארץמבזקים

״קברנו יותר מדי אחים ואחיות שהייתה להם אפשרות להיות בבית״

בשעה זו (שבת) מתקיימת עצרת התמיכה בכיכר החטופים בסימן "לא חג ולא סדר – הצילו". בהודעה מטעם מטה המשפחות נמסר כי ״בעוד 48 שעות יהודי הארץ והעולם ישבו מסביב לשולחן הסדר. השנה, עבור כולנו החג לא יהיה אותו החג ולא אותו הסדר שאנחנו מכירים, משום ש-133 מאחינו ואחיותינו נמצאים עדיין במעמקי מנהרות החמאס בעזה, ללא חירות וללא תקווה.״

רועי ואופיר אנגרסט, אחיו הקטנים של החטוף מתן אנגרסט נאמו בעצרת: ״נשבעת אמונים למדינה אי שם ב7 באוקטובר 2021. שנתיים לאחר שנשבעת קיימת את השבועה והיית המגן של מדינת ישראל והצלת עשרות של אנשים, שמת את החיים שלך בידיים של המדינה. אבל המדינה לא שמה את הידיים שלה בשבילך. המדינה הפקירה אותך ועוד 132 חטופים באותו יום וממשיכה להפקיר שוב ושוב בכל יום שעובר ושיש סיכוי להציל אם בכלל נשאר כבר את מי להציל.״

רועי ואופיר אנגרסט
רועי ואופיר אנגרסט. צילום: ממטה המשפחות

״מפה אני פונה לקבינט: הנה ליל הסדר מתקרב והפעם נצטרך להשאיר כיסא ריק ולא לאליהו הנביא אלא למתן. אני פונה אליכם, דיי! קברנו יותר מדי אחים ואחיות שהייתה להם אפשרות להיות בבית בהקדם. אני יודע שזה אפשרי להחזיר את אחי ואת כולם, אתם אחראים לזה שהוא נלקח מהמשפחה שלי והחובה מוטלת עליכם כי מתן תמיד אומר ש״פצועים לא מפקירים בשטח״ אז אני דורש מכם שלא תפקירו שם את אחים שלנו״. הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיכאל קוזלוב, אביו של החטוף אנדריי קוזלוב: ״לעתים קרובות אני מדמיין איך תהיה פגישה עם אנדריי לאחר חזרתו ובאותה מידה אני מנסה לספר לאמא שלי את החדשות הכי גרועות בחייה. אבל כל הייסורים האלה הם כלום לעומת מה שבני עובר בשבי, חוסר היכולת שלי לעזור לו היא שהורגת אותי.

מיכאל קוזלוב - עצרת החטופים
צילום: מטה המשפחות

עוד אמר כי ״בתור אב, כל חיי ניסיתי לעשות את חייו טובים יותר ולהעניק לו את התמיכה הטובה ביותר בחיים גם כשהיה ילד וגם כשהוא מבוגר. זו אחריותו של כל אב, אבל עכשיו אני חסר אונים מול הנסיבות״.

אל"מ (מיל') דרור אלוני, מנכ״ל מדרשת שדה בוקר: ״אני קורא מכאן להנהגה המדינית: עשו כל שלעיל ידכם, עכשיו, בלא דיחוי, והביאו את החירות למאה שלושים ושלושה החטופים, הביאו את החיים למשפחותיהם, ואת הנרצחים הביאו לקבר ישראל. זו חובתכם ואנחנו, אזרחי מדינת ישראל, איתכם".

דרור אלוני - עצרת החטופים
צילום: מטה המשפחות

רבה ד״ר ענת שרבט: ״השנה נשב לסדר, נספר את סיפור יציאת מצרים. אבל השנה – זה יהיה סיפור אחר מזה שספרנו לבנותינו עד כה. השנה נספר את סיפור המצרים שלנו – נדבר הרבה בסיפור הסבל של החטופים והחטופות, נספר את סיפור האבל בנפילתם של גיבורינו, ונרקום את חלום גאולתנו. קוראים לי ענת שרבט, אני אמא לארבע בנות. השנה בסדר שלנו – נגלה ונסבול ונבכה ונשיר. נספר והרבה נשאל".



עת שרבט - עצרת החטופים
צילום: מטה המשפחות


ירדן בר כוכבא הנחתה את העצרת, אוהד חיטמן שר "אני עוד מאמין" ו"אלוהים שלי" ומקהלת ילדי הקונסרבטוריון של ת"א שרה את "התקווה".

Back to top button