צרכנות

צריכים שמאות מקרקעין? תכירו את אפרה

קרדיט תמונה PEXELS

אם אתם צריכים שמאות מקרקעין עבור כל סוג של נכס, משותף, פרטי או בכלל מסחרי, הכירו את אפרה, אתר השוואת מחירים בין שמאי מקרקעין. רגע לפני שאתם מזמינים את השמאי עבור הערכת שווי נכס, בואו וגלו כיצד חוסכים עלויות וגם מדייקים את סוג השירות שלבסוף מתקבל.

למה 'אפרה' מסנן לכם שמאים לפי אזורים?

בין אם אתם צריכים שמאות מקרקעין עבור דירת מגורים, אולי בכלל למטרת הערכת שווי של נכס מסחרי, תעשייתי או אפילו שטח חקלאי הכולל משק, הכירו עוד היום את אתר אפרה. האתר, אשר מהווה בית צרכנות חסכונית עבור אלפי צרכנים חכמים, מרכז עבורכם את כל מה שחשוב בנושא, החל ממידע מקצועי, דרך מחירון שמאי מקרקעין וכלה בהשוואת מחירים. במילים אחרות, כל הצרכים תחת קורת גג אחת, וכאשר כל הצרכים מסופקים לכם תחת מטרייה אחת, סקר השוק שלכם הופך הרבה יותר מדויק.

זו בעצם כל הסיבה לכך שחשוב להשתמש באתר אפרה כאשר מחפשים שמאי מקרקעין מומלצים באזור. לצורך העניין, אם אתם מחפשים שמאי מקרקעין עבור נכס בחדרה, חשוב כמובן שהשמאי יכיר את האזור באופן ספציפי. כחלק מהערכת השווי של הנכס, שמאים לוקחים בחשבון פקטורים רבים ושונים, כולל היבטים של האזור עצמו. למשל, גורמים כמו נתונים סוציו-אקונומיים באזור של הנכס, נתוני מכירת דירות באותו אזור וכן הלאה. זו הסיבה לכך שבאתר אפרה מאתרים שמאים לפי אזורים בארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהי העמלה אשר שמאי מקרקעין גובה?

באופן כללי, העמלה אשר נגבית ע"י שמאי מקרקעין משתנה בהתאם לסוג הנכס. לצורך העניין, הערכת שווי של דירת מגורים בבניין משותף תעלה בד"כ כ-2,000 – 5,000 ₪. עבור הערכות שווי מסוגים אחרים, יש לבדוק את רשימת המחירים הבאה אשר נלקחה מתוך מחירון אפרה:

  • בתים פרטיים: בתי קרקע פרטיים מוערכים בעלות ממוצעת של כ-2,500 – 5,000 ₪.
  • חנויות: הערכת שווי חנויות קטנות עד כ-60 מ"ר תעלה כ-2,000 – 6,000 ₪ בממוצע.
  • מגרשים: כל עוד הצרכים לבנייה הם אינם מסחריים או תעשייתיים, כלומר מדובר כאשר בצרכי בניית בית קרקע, מחיר הבדיקה יהיה כ-2,000 – 5,000 ₪.
  • בניין מגורים: אלו הן בדיקות רחבות ויקרות יותר, בעוד כי המחיר הממוצע בד"כ ינוע בין כ-5,000 – 12,000 ₪.
  • גגות משותפים: המחירים הממוצעים ינועו בין כ-8,000 – 12,000 ₪, תלוי בסוגי התשתיות, כאשר בדיקת תשתיות סולאריות בד"כ מצריכה תוספת תשלום.
  • קרקעות חקלאיות: כאשר מדובר בהערכת שווי של קרקעות חקלאיות עד 3 דונם, המחיר ינוע בין כ-3,000 – 6,000 ₪.

לסיכום, שימו לב כי טווח המחירים לעיל מהווה המלצה בלבד. בפועל, המחירים עתידים להשתנות בהתאם לניסיון והמוניטין של השמאי. בסופו של דבר, כמו בכל תחום אחר, המחירים משתנים בין איש מקצוע אחד לאחר, לכן השוואת מחירים היא הכרחית.

 

Back to top button