חדשות חוץמבזקים

מנכ"ל סבא"א: איראן רחוקה כמה שבועות מיכולת להכנת פצצת אטום

רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), הביע חשש כי איראן רחוקה רק כמה שבועות מלהיות בעלת מספיק אורניום מועשר להכנת פצצת אטום. עם זאת, הוא הדגיש כי זה לא אומר שלאיראן יש או שתהיה לה נשק גרעיני בתקופה זו.

גרוסי ציין כי על אף שהעשרת האורניום לרמות הקרובות להעשרה צבאית מעוררת דאגה, אין להסיק מכך ישירות שלאיראן יש כעת נשק גרעיני. לדבריו, לצורך כך נדרשים מרכיבים ויכולות נוספות שאינם תלויים בייצור החומר הבקיע.

המנכ"ל אמר כי המטרות הסופיות של איראן בהקשר זה אינן ברורות וניתן רק לשער לגביהן. הוא גינה כל אפשרות של תקיפת מתקני הגרעין האיראניים, בהתייחסו למתיחות הגוברת בין איראן לישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גרוסי הוסיף כי הסוכנות אינה זוכה לרמת הגישה הנדרשת למתקנים האיראניים, דבר שמגביר את הספקולציות בנוגע לתוכנית הגרעין. לכן, הוא מתכנן לבקר בקרוב באיראן במטרה להבהיר סוגיה זו.

בהקשר אחר, ראש הארגון לאנרגיה אטומית באיראן, מוחמד אסלמי, הדגיש כי במקביל למדינות אחרות, איראן פועלת להגדלת מספר תחנות הכוח הגרעיניות והיכולת לייצר חשמל גרעיני. הוא ציין כי מימוש ייצור של 20,000 מגה-ואט של כוח גרעיני הוא יעד חשוב שהמנהיג העליון של איראן הצביע עליו.

מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי
צילום: Lisa Leutner / סוכנות הידיעות רויטרס

2 תגובות

Back to top button