טכנולוגיהמבזקים

האם יש חייזרים ביקום? זו התשובה של המיליארדר אילון מאסק

המיליארדר אילון מאסק, מייסד חברות הטכנולוגיה הבולטות ספייסX וטסלה, הביע ספקות לגבי קיומם שלחייזרים. זאת בתגובה להצהרותיו של טאקר קרלסון, כוכב הטלוויזיה האמריקאי, שאמר כי הוא מאמין בקיומם של חייזרים: "קיימות ראיות רבות לכך שהם נמצאים מתחת לים ומתחת לקרקע", טען.

מאסק כתב בתגובה ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "לא ראיתי שום ראיה לקיומם של חייזרים, ועם כ-6,000 לוויינים המקיפים את כדור הארץ, אני חושב שהייתי יודע על כך".

בעבר הביע מאסק עניין בחיי חוצניים, וב-2018 כתב שלא ידוע אם אנו הציוויליזציה היחידה החיה בגלקסיה הנראית לעין. עם זאת, נראה כי כעת הוא מטיל ספק בקיומם של חייזרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאסק, שהפך לקבלן ביטחוני מרכזי בארה"ב בזכות עבודתו בספייסX, בה הוא משגר רקטות ולוויינים עבור צבא ארה"ב, עסוק כעת בהרחבת פעילות חברותיו טסלה וספייסX. הוא דחה ביקור שתוכנן במקור לאפריל בהודו, ופגישה עם ראש הממשלה ההודי לגבי השקת טסלה בשוק ההודי, לשלב מאוחר יותר השנה בשל "עומס עבודה כבד" בחברות שבבעלותו.

אילון מאסק
אילוסטרציה. צילום: Image by Tumisu from Pixabay

רבים מאמינים בקיומם של חייזרים ותרבויות חוצניות אחרות בגלקסיה או אף מחוצה לה. המונח "חייזרים" מתייחס לישויות חיות שמקורן מחוץ לכדור הארץ. התיאוריות לגבי מראם וטכנולוגיות שלהם משתנות, אך רבים מניחים שצורות החיים שלהם מתקדמות יותר משלנו.

סוכנות החלל של ארצות הברית נאס"א (NASA) ערכה מחקרים רבים בתחום החיים החוצניים. במסגרת פרויקט SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence) הם סורקים באופן שיטתי את היקום בחיפוש אחר אותות של חיים שונים מחוץ לכדור הארץ. עד כה לא התגלו ראיות ברורות לקיומם.

עם זאת, מדענים רבים סבורים כי הסיכוי למצוא חיים באחד מטריליוני הכוכבים ביקום גבוה מאוד. בשנת 2017 נמצאו כמה עשרות כוכבי לכת דומי-ארץ במערכות שמש אחרות, כלומר כוכבי לכת המצויים ב"אזור המסלול המאוכלס" שבו טמפרטורות מתאימות לקיום מים נוזליים. גילויים אלו מחזקים את התיאוריה שקיימים חיים במקומות נוספים ביקום.

אסטרונומים גם מנסים לחפש אחר "טכנו-אותות" כמו קרינה לא טבעית או התרחשויות מוזרות, שיכולות להצביע על פעילות של התרבויות חייזריות מפותחות. עד כה לא נמצאו ראיות ברורות כאלה, אך המחקר בתחום ממשיך.

בראיון לרשת Fox News בשנת 2020, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ רמז שייתכן ובסיס צבאי סודי בנוואדה, המוכר בכינוי "האזור 51", מכיל ממצאים הקשורים לחיים חוצניים.

טראמפ אמר באותו ראיון: "אני לא בדיוק בטוח מה קורה שם, אבל יש הרבה סודות בנוגע לאזור 51, וראיתי חפצים מוזרים".

האזור 51 הוא בסיס צבאי מבודד ומסווג בדרום נוואדה, שמעורר סקרנות ותיאוריות רבות בקרב חובבי תיאוריות קונספירציה. יש הטוענים שבבסיס זה מצויים שרידי חפצים של חייזריים או "חלקי" חייזרים שנחטפו.

עם זאת, הצבא האמריקני מעולם לא אישר רשמית קשר כלשהו של האתר לחייזרים או חוצנים. הסברים רשמיים קושרים את האזור 51 לפרויקטים צבאיים חשאיים כמו פיתוח טכנולוגיות מודיעין מתקדמות.

דברי טראמפ על האזור 51 אמנם הסבו תשומת לב תקשורתית למקום, אך לא סיפקו ראיות ממשיות לקשר לחוצנים. עדיין קיימת מעטה התעניינות ציבורית באזור 51 וברעיונות קונספירציה סביבו.

שטח צבאי סגור - אזור 51 בנוואדה (אילוסטרציה)
שטח צבאי סגור – אזור 51 בנוואדה (אילוסטרציה)

Back to top button