חדשות חוץמבזקים

הסנאט אישר סיוע לישראל, השר כ"ץ: "עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו"

בית הנבחרים בארה"ב (הסנאט) אישר הלילה (רביעי) חבילת סיוע חוץ בהיקף של 95 מיליארד דולר, שכוללת מימון לאוקראינה, ישראל וטיוואן, לאחר שהבית התחתון אישר את ההתאמות השונות בסוף השבוע. ההצבעה הסתיימה ב-79 תומכים מול 18 מתנגדים והנשיא ביידן צפוי לחתום היום על אישור חבילת הסיוע.

החבילה כוללת כ-61 מיליארד דולר לתמיכה באוקראינה במלחמתה נגד רוסיה, כ-26 מיליארד דולר מוקצים לישראל ולסיוע הומניטרי (14.3 מיליארד דולר ישירות לישראל), וכמעט 8 מיליארד דולר להודו-פסיפיק וטייוואן.

נשיא ארה"ב גו ביידן אמר לאחר אישור הסנאט: ""הלילה, רוב דו מפלגתי בסנאט הצטרף לבית הנבחרים כדי לענות לקריאת ההיסטוריה בנקודת המפנה הקריטית הזו. הקונגרס העביר את החקיקה כדי לחזק את הביטחון הלאומי שלנו ולשלוח מסר לעולם על כוחה של מנהיגות אמריקאית: אנחנו עומדים בנחישות בעד דמוקרטיה וחופש, ונגד עריצות ודיכוי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני אחתום על הצעת החוק הזו באופן רשמי ואפנה לעם האמריקני ברגע שזה יגיע לשולחן שלי היום כדי שנוכל להתחיל לשלוח נשק וציוד לאוקראינה השבוע. הצורך דחוף: לאוקראינה, מול הפצצה בלתי פוסקת מרוסיה. עבור ישראל, שעמדה זה עתה בפני התקפות חסרות תקדים מאיראן. לפליטים ולמי שנפגעו מסכסוכים ואסונות טבע ברחבי העולם, כולל בעזה, סודן והאיטי. ולשותפים שלנו המחפשים ביטחון ויציבות בהודו-פסיפיק." הוסיף הנשיא ביידן.

לסיום אמר: "אני רוצה להודות למנהיג הרוב הדמוקרטי צ'אק שומר, למנהיג המיעוט הרפובליקני מיץ' מקונל ולכל המחוקקים בסנאט שהצביעו בעד הצעת החוק הזו. חקיקה קריטית זו תהפוך את האומה והעולם שלנו לבטוחים יותר כאשר אנו תומכים בחברים שלנו שמגנים על עצמם מפני מחבלים כמו חמאס ורודנים כמו פוטין".

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע לישראל בסנאט של ארה"ב: "אני מודה לסנאט האמריקני על העברת חבילת הסיוע לישראל הלילה ברוב דו-מפלגתי מוחץ. בעודנו מציינים 200 יום למתקפת הטרור הברברית של חמאס ב-7 באוקטובר, ישראל וארה"ב עומדות יחד במאבק בטרור, בהגנה על הדמוקרטיה והערכים המשותפים שלנו."

עוד הוסיף השר כ"ץ כי "חבילת הסיוע לישראל שעברה את שני הבתים היא עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו ומשדרת מסר עוצמתי לכל אויבינו. תודה למנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור שומר, ולמנהיג המיעוט בסנאט, הסנאטור מקונל, על מחויבותם הבלתי מתפשרת לביטחון ישראל. השותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב בלתי ניתנת לשבירה."

Back to top button