מבזקיםפוליטי / מדיני

״מכפיר, כפוי טובה״ – הציוץ מעורר המחלוקת של ח"כ סון הר מלך

חברת כנסת מטעם מפלגת עוצמה יהודית, לימור סון הר מלך התייחסה לפני זמן קצר (רביעי) ברשת החברתית X לפרישתו של אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס מצה״ל. חברת הכנסת כתבה כי ״סוף סוף ואחרי שחשבנו שזה כבר לא יקרה לעולם האלוף פוקס מקבל החלטה נכונה לפרוש מתפקידו.״

״האלוף, שהיה ממובילי הקונספציה, שראה בהתיישבות אויב ובערביי יו״ש פרטנר, שהיה מפקד אוגדת עזה והגה את מדיניות ההכלה של פרעות על הגדר – הכלה שהתבררה כאסונית גם באירועי ה7.10 וגם בפיגוע בו נרצח בראל חדריה שמואלי הי״ד, האלוף שמקפיד אחרי כל רצח יהודים להוציא צו מעצר מינהלי נגד יהודים.״ הוסיפה.

עוד כתבה כי ״האלוף שבתקופתו צירי יהודה ושומרון הפכו לצירי מוות ולעומת זאת איפשר השתוללות והשתלטות מסוכנת של בניה בלתי חוקית של ערבים, האלוף שקידם הכי הרבה את רעיון המדינה הפלסטינית ושהנזקים שגרם למפעל ההתיישבות עוד ידובר בהם רבות.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא אומנם קיבל את ההחלטה הנכונה, אבל זה לא ישנה הרבה אם במקומו ימונו כאלו בצלמו ובדמותו. עם זאת יש לי תחושה חזקה שעדיין מוקדם מידי לחגוג כי את פוקס נפגוש במערכה הפוליטית (מהמרת שלא במפלגה מהמחנה הלאומי).״ כתבה לסיום.

התגובות לציוץ לא איחרו להגיע ועוררו סערה. חגי סגל כתב ״ציוץ מחפיר, כפוי טובה, שמתאים יותר לצעירה בת-עשרה, ודאי לא לחברת כנסת. האלוף פוקס דואג לבטחונך שלוש שנים, יום וליל ובהצלחה רבה מאוד״. עקיבא נוביק, עיתונאי ערוץ כאן כתב כי ״מועמדת חזקה לציוץ הכי מגעיל וכפוי טובה של החודש, ואנחנו רק בט"ז ניסן״.

אני קוראת לממשלת ישראל לעמוד איתן על כך שהמטכ"ל ישנה פניו. שלוחמים כדוגמת עופר וינטר שלא היו חלק מהקונספציה יקבלו את המושכות. בלי זה אנחנו עלולים לקבל אירועי 7.10 נוספים. הן בגבול עזה, הן ביו״ש ובערי התפר.

לימור סון הר מלך
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button