חדשות חוץמבזקים

ביבי על תופעת האנטישמיות בקמפוסים: ״מזכיר את גרמניה בשנות ה- 30״

בסרטון המיועד לתקשורת האמריקאית, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתופעת האנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית. "מה שקורה בקמפוסי הקולג'ים של אמריקה הוא מחריד.״ אמר ראש הממשלה.

״המון אנטישמי השתלט על אוניברסיטאות מובילות. הם קוראים להשמדת ישראל. הם תוקפים סטודנטים יהודים. הם תוקפים סגל יהודי. זה מזכיר את מה שקרה באוניברסיטאות בגרמניה בשנות ה-30. יש לעצור את זה ולגנות זאת באופן חד משמעי.״ ציין.

״כעת, למרבה המזל, פקידים ממלכתיים, מקומיים, פדרליים, רבים מהם הגיבו אחרת אבל חייבים להיות יותר אנשים שיגנו. צריך לעשות יותר. זה צריך להיעשות לא רק בגלל שהם תוקפים את ישראל, זה מספיק גרוע, לא רק בגלל שהם רוצים להרוג יהודים באשר הם, זה מספיק גרוע. זה, גם כשמקשיבים להם, זה גם בגלל שהם אומרים לא רק "מוות" לישראל, מוות ליהודים", הם אומרים "מוות לאמריקה". וזה אומר לנו שיש כאן גל אנטישמי שיש לו השלכות נוראיות.״ הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כי ״אנו רואים עלייה אקספוננציאלית זו של אנטישמיות ברחבי אמריקה ובכל החברות המערביות, כאשר ישראל מנסה להגן על עצמה מפני טרוריסטים ג'נוסיידים, טרוריסטים ג'נוסיידים שמתחבאים מאחורי אזרחים. עם זאת, ישראל היא המואשמת כוזבת ברצח עם, ישראל המואשמת בכזב ברעב ובכל פשעי מלחמה שונים. הכל עלילה אחת גדולה.״

״אבל זה לא חדש. ראינו בהיסטוריה שלהתקפות אנטישמיות קדמו תמיד השמצות והשמצות, שקרים מטורפים שהושלכו נגד העם היהודי, שאנשים האמינו להם. עכשיו, מה שחשוב עכשיו זה שכולנו, כל אחד מאיתנו שמתעניין ומוקיר את הערכים שלנו ואת הציוויליזציה שלנו, לעמוד ביחד ולהגיד די. אנחנו חייבים להפסיק את האנטישמיות כי אנטישמיות היא הקנרית במכרה הפחם. זה תמיד בא קודם להדלקות גדולות יותר שבולעות את העולם כולו.״ הוסיף.

״אז אני מבקש מכולכם, יהודים ולא-יהודים כאחד, העוסקים בעתידנו המשותף ובערכים המשותפים שלנו לעשות דבר אחד: לעמוד, לדבר, לספר. עצרו את האנטישמיות עכשיו". אמר נתניהו לסיום.

צילום: עומר מירון/לע״מ

Back to top button