איראןמבזקים

נשיא איראן משתלח בישראל: "יש לגרשם מהשטחים הכבושים ולהענישם"

נשיא איראן, אבראהים ראיסי קיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו בסרי לנקה במהלכה התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני ושוב השתלח בישראל. "יש לגרש את המשטר הציוני מהשטחים הכבושים", אמר.

הנשיא האיראני אמר כי "טהרן וקולומבו מסכימות על הפסקת אש מידית של ההפצצות ברצועת עזה על ידי המשטר הציוני ומתן סיוע מידי לפלסטינים".

לדבריו, "הפתרון לסוגיה הפלסטינית הוא "קול אחד לכל פלסטיני", כלומר העם הפלסטיני, כולל מוסלמים ונוצרים יוכל להחליט על הממשלה לפי בחירתו. זהו פתרון הוגן ודמוקרטי כאחד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא האיראני תקף את ישראל ואמר כי "יש לגרש את הגזלן (ישראל) מהארץ שנגזלה ולהענישו". הוא תיאר את הסוגיה הפלסטינית כ"בעיה של תושבי העולם כולו" והאשים את ארצות הברית ומדינות המערב בתמיכה ב"פשעים" נגד הפלסטינים.

"השאלה של תושבי העולם היא מדוע מתרחשת כמות כזו של רצח תינוקות ורצח עם? מדוע פקידים וארגונים בינלאומיים אינם ממלאים את חובתם." אמר ראיסי והוסיף, "מה ההיגיון של אמריקה ומדינות המערב לתמיכה כבר כמה חודשים בכל הפשעים האלה? מצער יותר מדוע האומות המאוחדות, מועצת הביטחון וארגוני זכויות אדם הפכו ללא יעילים."

מנגד, נשיא סרי לנקה הביע תודה לאיראן, אך התבטאותו בנושא הייתה זהירה יותר. הוא לא התייחס ישירות לסכסוך אלא רק ציין כי "אין מכשול לפיתוח יחסים פוליטיים, כלכליים, מסחריים ותרבותיים בין איראן לסרי לנקה".

דברים אלה אמר נשיא איראן יום לאחר ששיגר מסר מאיים כלפי ישראל ואמר כי "אם הציונים יטעו ויתקפו את שטחה של איראן האסלאמית, המצב יהיה שונה לחלוטין עבורם, ולא ברור אם יישאר דבר מהמשטר הציוני".

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

2 תגובות

Back to top button