חדשות חוץמבזקים

רוסיה נעמדת לצידה של איראן: המדינות חתמו על מזכר הבנות ביטחוני

איראן ורוסיה חתמו היום (רביעי) על מזכר הבנות ביטחוני חשוב, שנועד להעמיק את שיתוף הפעולה הצבאי והאסטרטגי בין שתי המדינות.

מזכר ההבנות נחתם על ידי מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן עלי אכבר אחמדיאן ומקבילו הרוסי ניקולאי פטרושב בשולי פורום ביטחוני בסנט פטרסבורג, רוסיה.

על פי דיווחים רשמיים, במסגרת מזכר ההבנות החדש, "רמת היחסים ושיתוף הפעולה בין שתי המדינות יעלו בתחומים אסטרטגיים שונים". כלומר, איראן ורוסיה צפויות להגביר את שיתוף הפעולה הצבאי, הביטחוני והאסטרטגי ביניהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצעד מגיע על רקע היחסים ההדוקים בין המדינות והתיאום ההדוק ביניהן במלחמה ברוסיה-אוקראינה. איראן סיפקה בעבר מל"טים לרוסיה עבור המלחמה והשתיים קיימו תרגילים צבאיים משותפים.

במסגרת הפגישה בסנט פטרסבורג, נועד גם עם היועץ לביטחון לאומי בעיראק, קאסם מוחמד ג'לאל אל-עראג'י. בפגישה סקרו אחמדיאן ואל-עראג'י את תהליך יישום הסכם הביטחון של איראן-עיראק והסכימו לארגן פגישה של הוועדות הרלוונטיות בהקדם האפשרי.

מוקדם יותר היום הציג אחמדיאן הצעות להקלת ההשפעה של "החד-צדדיות המערבית על אבטחת המידע" ותמך ב"רב-צדדיות של מוסדות ומבנים בינלאומיים העוסקים באבטחת מידע".

מנגד, פטרושב הבטיח כי רוסיה "תמשיך לפעול למען סדר עולמי צודק העונה על האינטרסים של רוב המדינות ומבוסס על שוויון וכבוד למגוון התרבויות".

חתימת מזכר ההבנות משקפת את הברית ההדוקה בין איראן לרוסיה ואת ניסיונן להוביל "סדר עולם חדש" תחת הנהגתן.

"מוסקבה שמחה שעמדתה מתקבלת היטב על ידי רוב המדינות, שנציגיהן משתתפים היום בפגישה בסנט פטרסבורג", אמר בכיר בשירותי הביטחון של רוסיה.

איראן ורוסיה חתמו על מזכר הבנות ביטחוני
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "אירנא"

תגובה אחת

Back to top button