חדשות הארץמבזקים

צפו: אלפים עלו להר הבית – שוטרים עכבו את חה"כ לשעבר אריה אלדד

חבר הכנסת לשעבר אריה אלדד הגיע הבוקר (חמישי) לביקור בהר הבית כדי להדריך קבוצת עולים. במהלך הביקור, המריצו השוטרים את הקבוצה שלא לעצור יותר משתי דקות בכל נקודה. למרות בקשותיו של אלדד, לא אפשרו לו השוטרים להסביר על המקום ההיסטורי בכל נקודה מעבר לשתי דקות.

באחת הנקודות, לאחר שמחה על ההמרצה, ביקש לעצור יותר משתי דקות כדי להשלים את הסבריו למבקרים ומחה על התנהלות השוטרים. לאור זאת החליטו השוטרים להוביל אותו מחוץ להר והודיעו לו כי הוא מעוכב.

תום ניסני מנכ"ל בידינו למען הר הבית אמר: "מעבר לעובדה שאריה אלדד הוא חבר כנסת לשעבר, המציאות בהר הבית מנותקת מהמציאות הישראלית: בכל אתר היסטורי המדינה מעודדת את האזרחים לבוא ולבקר. ואילו במקום הכי קדוש לא מאפשרים יותר משתי דקות הסבר? אולי היה עדיף שאריה אלדד היה חוסם כביש באיילון או מצית מדורה, ואז היה מקבל יחס טוב יותר מהמשטרה – זו חרפה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במנהלת הר הבית מסרו כי 2,125 יהודים עלו להר מאז תחילת חג הפסח. העליות התנהלו במהירות ובקבוצות גדולות ומקבילות בו זמנית, שאיפשרו כניסה מהירה של העולים להר הבית ללא המתנות בחום הכבד. מינהלת הר הבית הגישה שתיה קרה קרחונים וכיבוד קל להקלת עומס החום.

בסיור שערך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים הוא בחן את סדרי העלייה, ושוחח עם מפקדי המשטרה והשוטרים הרבים שמתגברים את מערך האבטחה בהר הבית בימי החג.

השר שיבח את השוטרים על עבודתם והודה להם על מסירותם. בן גביר העביר להם את עיקרי מדיניותו בהר הבית שכוללת את הפסקת האפליה בהר הבית. במיוחד בענין התפילה בהר הבית שחשובה במיוחד לרבבות היהודים הפוקדים את המקום הקדוש בכל שנה.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן פיקח אישית על עליות היהודים להר הבית ויחד עם מפקד המרחב נצ"מ אבי כהן ומפקד הימ"ק סנ"צ אייל אברהם ניהלו את עליית היהודים בזריזות מופתית, שאיפשרה את כניסתם של למעלה מאלף מתפללים יהודים באבטחה מלאה.

ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים אמר: "מברך את אלפי העולים להר, לתפילות חג בהר, תודות אלפי העולים נתונים לשר בן גביר, למפקד המחוז, מפקדי המרחב ושוטריו על עבודת הקודש היומיומית שלהם לאבטחת העולים, להרגעת השטח והעלאת כל המתפללים בקבוצות גדולות ומהירות".

הר הבית -
צילום: מינהלת הר הבית
הר הבית -
צילום: מינהלת הר הבית
צילום: בידנו

Back to top button