חדשות הארץמבזקים

הזמנתם חבילה מחו"ל והיא לא הגיעה? אולי זה מה שקרה לה בדרך לישראל

מכולות שילוח רבות אובדות בים מדי שנה, דבר המהווה בעיה גלובלית עם השלכות רבות על צרכנים ברחבי העולם, כולל בישראל. לפי נתונים עדכניים של מועצת השילוח העולמית, כמעט 1,400 מכולות שילוח אובדות בים מדי שנה עקב תאונות ימיות, סופות וטביעת של אוניות משלוח.

המספרים הללו מטרידים במיוחד עבור צרכנים ישראלים הנוהגים להזמין מוצרים רבים מחו"ל באתרי מכירות גדולים. ההזמנות הרבות נשלחות דרך הים במכולות ענקיות, וחלק מהמשלוחים עלולים ללכת לאיבוד במקרה של תאונה או אובדן מכולה.

מומחי לוגיסטיקה ימית מזהירים כי אובדן מכולות נובע לעתים קרובות מכישלון ציוד העגינה או חיבור לא תקין של המכולות לסיפון האונייה. סערות עזות בים גם עלולות לטלטל את המכולות ולגרום להן ליפול מהאונייה אל מעמקי הים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתרים גדולים כמו אמזון, אייבי ואלי אקספרס נוקטים צעדים כדי להבטיח שהמוצרים יגיעו ליעדם, אך תמיד ישנו סיכון מסוים של אובדן או נזק במהלך השינוע הימי. מומלץ שצרכנים יבטחו את המשלוחים שלהם כנגד סיכונים כאלה.

על פי הערכות, עד 10% מסך כל אובדן המכולות הימיות מכילים משלוחים מאתרי מסחר מקוונים. נתון זה ממחיש את ההשפעה הנרחבת של בעיית אובדן המכולות על הסחר המקוון הבינלאומי והצרכנים הפרטיים.

בנוסף לסיכונים אלה, קיים גם איום ביטחוני על שיט מכולות באזור הים האדום מצד מיליציות חות'יות. תקיפות רבות על ספינות משא במיצר באב אל-מנדב, הגישה לים האדום, גרמו לחברות שילוח ימיות לחשוש מביטחון משלוחיהן באזור.

כתוצאה מכך, חלק מחברות השילוח עוברות לשילוח אווירי במטוסים. למרות ששילוח אווירי יקר יותר, זוהי שיטת שילוח שמקטינה את הסיכונים לאובדן מטען ופוגעת פחות בשרשראות האספקה הבינלאומיות.

בעידן הסחר המקוון המבוסס על משלוחים ממרחקים, צרכנים ישראלים נאלצים להפנים סיכונים שונים של אובדן מטענים הנובעים מתאונות ימיות או איומים ביטחוניים במסלולי השילוח. חברות השילוח נוקטות אמצעי זהירות, אך הסיכון נותר במציאות בלתי נמנעת בתעשיית המשלוחים העולמית.

Back to top button