חדשות הארץמבזקים

צפו: הפרות סדר ומעצר מפגינים במחאה סמוך לביתו של השר בני גנץ

שוטרי תחנת ראש העין ולוחמי מג"ב ויס"מ שרון נפרסו היום (שישי) החל משעות הצהריים המוקדמות במטרה לאבטח ולשמור על הסדר בהפגנה שנערכה בראש העין,סמוך לביתו של יושב ראש המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה השר בני גנץ.

במהלך ההפגנה הבעירו המפגינים מדורות בסמוך למתחם ציבורי ואף אבוקות. אחד המפגינים תקף את השוטרים ונעצר, בהמשך ניסתה אחת המפגינות לפרוץ את גדרות המחסום שהקימה המשטרה ונעצרה במקום.

בהפגנה הסוערת השתתפו חיילי וחיילות מילואים, משפחות חטופים שדרשו מגנץ ושרי המחנה הממלכתי לצאת מהקואליציה תוך שהם קוראים: "אם אין עסקה – צאו מהממשלה". את ההפגנה הובילו פעילים ופעילות מתנועות: דורשינוי, בונות אלטרנטיבה, החזית הוורודה, מטה המאבק – חופשי בארצנו, עד כאן, ואמהות בחזית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפגינים והמפגינות טענו כי הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו כשלו לאורך כל הדרך ובמיוחד במשבר המתמשך בצפון ובדרום. המוחים האשימו את הממשלה בסדרה של כשלים חמורים – החל ממחדלי החטיפה של חיילי צה"ל והאזרחים על ידי חמאס בשביעי באוקטובר, בהזנחה הבוטה של אלפי המפונים מהדרום והצפון בעקבות המערכה הביטחונית, וכלה בהיעדר הכרעה מול חמאס למרות המחיר הכבד בחיי אדם ובפגיעה בעורף הישראלי.

במוקד הקריאות של המפגינים עומדת הדרישה מהשר בני גנץ ומפלגת המחנה הממלכתי לפרוש באופן מידי מהקואליציה הנוכחית ולהוביל מהלך נחוש לפיזור הכנסת והליכה לבחירות חדשות בהקדם האפשרי.

לטענת המפגינים: בכל רגע שבו הממשלה הזו מכהנת, היא מונעת שינוי אמיתי ומובילה את ישראל מאסון לאסון. המשך תפקודה של הממשלה בהרכבה הנוכחי פוגע קשות בחוסנה הביטחוני של ישראל ובאמון הציבור במערכת הפוליטית.

עינב צנגאוקר, אמו של מתן המוחזק בעזה: "203 ימים יותר מדי שבני מוחזק בידי החמאס. גנץ נכנס במטרה להבטיח שמטרות המלחמה יושגו אך עד כה 133 חטופים נמקים בעזה וחמאס לא מוטט. אם הסיבה שגנץ ואייזנקוט נשארים היא על מנת להכשיר את טרפוד העסקה בידי נתניהו, אין כל סיבה שימשיכו לשבת סביב השולחן – ידיהם של כל חברי הקבינט מגואלות בדם החטופים שנרצחו בשבי".

נדב זלצברגר, דובר תנועת דורשינוי, ממארגני ההפגנה: "אנו קוראים לשר גנץ לקחת אחריות ולהוות דוגמה. נכון שהוא לא ישב בממשלה ברגעים שקדמו לאסון השביעי באוקטובר, אך מאז הצטרפותו לקואליציה הזו, הוא חולק באחריות המלאה למחדליה".

מטעם בונות אלטרנטיבה נמסר: "גנץ הצו 8 שלך נגמר. הגיע הזמן להפסיק להכשיר את השרץ. הממשלה הפקירה את החטופים וממשיכה להפקירם כשאינה מביאה עסקה שתחזיר אותם ואותן הביתה. ישראל חייבת מנהיגות ופרישה מהממשלה היא צו השעה".

יניב סגל, מוביל החזית הורודה: "זה הזמן למנהיגים, לא לעציצים. המלחמה בעזה נגמרת בשקט, העזתים חוזרים לחוף הים ואצלנו הצפון והדרום עוד תחת אש בזמן שהחטופים נמקים בשבי. גנץ- הגיע הזמן לצאת מממשלת האסון ולקרוא לבחירות במושב הקרוב. ההפיכה המשטרית ממשיכה בחסות הלחימה. למען החיילים, החטופות והדמוקרטיה הישראלית- צאו מהממשלה".

מעצר - מפגינים
צילום: דוברות המשטרה
מעצר - מפגינים
צילום: דוברות המשטרה
מעצר - מפגינים
צילום: דוברות המשטרה
מעצר - מפגינים -
צילום: דורשינוי
צילום: דורשינוי
צילום: דורשינוי

3 תגובות

  1. אה סמוך לבני גנץ עוצרים אבל סמוך לראש הממשלה לא
    למה כחה
    מה גנץ לא עבר ליד מורדכי או נתיב העשרה

Back to top button