חדשות הארץמבזקים

ראש עיריית ערד: יחידת השיטור העירוני לא תימנע חסימת משאיות סיוע לעזה

לאחר שבני משפחות חטופים ומאות פעילי צו 9 חסמו את משאיות הסיוע לעזה סמוך לערד, ולדרישת המשטרה כוחות השיטור העירוני של ערד השתתפו בפינוי החוסמים, פנה היום (שישי) ראש עיריית ערד יאיר מעיין לשר בן גביר בדרישה שלא לעשות עוד שימוש בכוחות השיטור העירוני לפינוי המוחים ובמידה וידרש לעשות כך – יסגור את יחידת השיטור העירוני בערד.

את מכתבו פתח ראש העיר: "שיירת סיוע למחבלי החמאס עברה דרך העיר ערד. משטרת ישראל שליוותה את השיירה הפעילה את כוחות השיטור העירוני של עיריית ערד כנגד מפגינים שפעלו למנוע את מעבר הסיוע. מדובר באירוע חמור מאוד ועבירה על החוק לכאורה, ובוודאי מנוגד להסכם ההפעלה של השיטור העירוני של עיריית ערד והמשרד לביטחון לאומי".

ראש העיר הוסיף "אני רואה את הדבר בחומרה ודורש לאסור לאלתר שימוש בעובדי ורכבי העירייה כסיוע לליוויו שיירות סיוע למחבלי החמאס. עיריית ערד ועובדיה לא יהיו שותפים לפעילות זו בעוד החטופות והחטופים נמקים בשבי בתנאים הקשים ביותר ובסכנת חיים ברורה ומיידית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום דרש מעיין: "תנחה את משטרת ישראל לעצור מיד כל שימוש בשיטור העירוני למשימות חריגות כאלה בניגוד להסכם". הוא גם איים: "ככל שיהיה ניסיון נוסף להפעיל את השיטור העירוני בסיוע כלשהו כסיוע למעבר שיירה נוספת נסגור את היחידה לאלתר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השיב לראש העיר: "אברר את הנושא. לא מכיר אותו, אבל בכל מקרה לגבי עצם העניין של סיוע הומניטרי לעזה יש להצטער שאני היחיד שהצבעתי נגד הדבר הזה בקבינט. מבחינתי בין אם מי שמאבטח את השיירה הם אנשי השיטור העירוני, סיור משטרתי, צבא או שב"כ או כל גוף אחר מדובר בטעות קשה וישראל צריכה לדרוש הומניטרי תחת הומניטרי".

מכתב - סיוע - שיטור
צילום: דוברות עריית ערד
חסימת משאיות - סיוע לעזה
צילום: תנועת צו 9

Back to top button