חדשות חוץמבזקים

השר כ"ץ: "ארדואן, אתה יכול להמשיך להסתכל בסדרות הטלוויזיה ורק לחלום"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נשא היום (שישי) נאום בכנס החמישי הבינלאומי של פורום ירושלים.

הנשיא הטורקי ארדואן תקף בחריפות את ארצות הברית על התמיכה הבלתי מותנית שלה בישראל ועל חסימת יוזמות במועצת הביטחון של האו"ם להגן על הפלסטינים בעזה. בנאום חריף, הוא האשים את וושינגטון בהתעלמות "מרצח אכזרי" של 35,000 פלסטינים בעזה ובהמשך תמיכתה הצבאית בישראל בחבילת סיוע של 25 מיליארד דולר שאושרה לאחרונה.

"במקום לחזור על האשמות חסרות בסיס נגד טורקיה על סמך אירועי 1915, על הממשל האמריקני להסתכל על עזה, לראות את ניסיונות הג'נוסייד של ישראל בעזה ולשאוף למנוע זאת", אמר ארדואן. הוא גינה את ההחלטה של ארה"ב להשתמש בזכות הווטו במועצת הביטחון כדי לחסום יוזמה להגן על הפלסטינים, ואמר כי היא מתעלמת מרצון העם הפלסטיני ומדינות העולם האחרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנו דוחים את המדיניות הצבועה של מדינות המערב בנושא פלסטין, שגורמת לנו כעת לאבד את סבלנותנו," הוסיף ארדואן ותקף את המבנה הנוכחי של האו"ם שמשאיר את גורל האנושות בידי חמש מדינות בלבד. "לא ניתן להמשיך במבנה הנוכחי המשאיר את גורל האנושות כולה לגחמותיהן של 5 מדינות. אנו מאמינים שעולם צודק יותר אפשרי."

ארדואן בירך על כינוס הוועידה החמישית של הפלטפורמה הבין-פרלמנטרית לירושלים באיסטנבול, שמשמשת במה לתמיכה בפלסטינים ובירושלים המזרחית. "אני שמח מאוד לארח את חברי הפרלמנט שליבם פועם למען ירושלים ופלסטין בארצנו," אמר והוסיף כי הפלטפורמה הפכה ל"קול ונשימה של המטרה הפלסטינית" עם 2,000 חברים כיום.

הנשיא הטורקי חתם את דבריו בברכה לאוהבי ירושלים ברחבי העולם: "אני שולח את ברכותיי ואהבתי לכל אוהבי ירושלים ברחבי העולם, מאפריקה ועד אסיה, מאמריקה ועד אירופה".

ביקורתו החריפה של ארדואן מסמלת את הקרע הגובר בין טורקיה לארצות הברית וישראל בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. טורקיה תומכת נלהבת בזכויות הפלסטינים וקוראת להקמת מדינה פלסטינית עצמאית, בעוד ארה"ב ממשיכה לתמוך בישראל הן צבאית והן דיפלומטית.

שר החוץ ישראל כ"ץ השיב לארדואן ואמר: "ארדואן חולם על הקמה מחדש של האימפריה העות'מנית וממשיך לתקוף ולהשמיץ היום את ישראל בפורום ירושלים. ארדואן איש האחים המוסלמים חולם למוטט את ישראל, לכבוש את ירושלים ולהנהיג את העולם המוסלמי. ארדואן, אתה יכול להמשיך להסתכל בסדרות הטלוויזיה דירליס ארטואורול ואוסמאן ורק לחלום."

השר כ"ץ הוסיף כי "ישראל היא לא האימפריה הצלבנית הדועכת וירושלים בירת ישראל היא לא קונסטנטינופול. ירושלים תישאר לנצח בירת העם היהודי. תחזור למציאות ותפסיק לגרור את טורקיה למקומות חשוכים – אתה מבייש את מורשת אטאטורק והעם הטורקי!"

תגובה אחת

  1. אני מקווה שברעידת האדמה הבאה עליהם לטובה בתורכיה
    לא תצא משלחת מישראל יותר לנקות את החרא שלהם

Back to top button