חדשות חוץמבזקים

אלפים השתתפו בהפגנה להשבת החטופים מול אוניברסיטת קולומביה

מטה משפחות החטופים בניו יורק קיים הבוקר עצרת המונים מול אוניברסיטת קולומביה במטרה להשיב את החטופים לסדר היום. "אוניברסיטת קולומביה הפכה למוקד דיון ציבורי אבל לצערנו נראה שאף אחד לא זוכר את 133 החטופים שרק השחרור שלהם יוכל להביא לסיום הסבל והטירוף שאנחנו חיים בתוכו".

הפעילים המרכזיים של הפורום, וכך גם חלק מבני המשפחה, הם בוגרי ותלמידי האוניברסיטה ואל מול האווירה העוינת שם בשבועות האחרונים כלפי סטודנטים ישראלים, הם מבקשים מכל המעורבים להבין שהדרך לכל פתרון עוברת דרך שחרור יקיריהם. "אנחנו כאן כדי להזכיר את זה לתקשורת, למפגינים, למנהיגים שמגיעים לכאן וצופים בנו כעת – לכולם".

בין הנואמים: ליאת אונגר, בוגרת קולומביה ובת דודתו של החטוף עומר שם טוב: "כבוגרת אוניברסיטת קולומביה אני כואבת כל כך את ההתעלמות של רבים מדי מהחטופים. עומר בגיל של הסטודנטים פה, הוא נחטף ממסיבה. כל אחד מכם היה יכול להיות הוא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אור גת, אחיה של החטופה כרמל גת: "אני מגיע לפה בלב כבד וכואב אחרי שב 7 באוקטובר אמא שלי נרצחה, אחותי וגיסתי נחטפו והמשפחה שלנו לא יכולה להתחיל להתאושש כל עוד כרמל עדיין שם. כרמלי אני מצטערת שנכשלנו ואץ עדיין שם. בבקשה תחזירו לנו אותם".

נשיא רובע מנהטן, מארק לוין: "לסטודנטים הישראלים והיהודים בקולומביה ולבני משפחות החטופים חשוב לי להגיד: העיר ניו יורק אתכם. אנחנו לא נפסיק להלחם אתכם למען חיי האהובים שלכם עד שכולם יחזרו".

השחקנית והאקטיביסטים פרטישייה היטון: "כנוצרייה חשוב להגיד שאני עומדת אתכם. אני רוצה להאמין שאם הייתי בגרמניה ב1933, הייתי מהגרמנים הטובים ששמרו על השכנים שלהם. אנחנו עומדים אתכם כאן ובכל מקום שיש בו אנטישמיות ועד שאחרון שהחטופים יחזור".

ממובילות מטה החטופים וסטודנטית בקולומביה, דנה צויגרך: "החלום שלי היה ללמוד בקולומביה, לנהל דיונים וויכוחים על נושאים מורכבים. אפשר לנהל דיון על המלחמה והמחירים שלה. אי אפשר להתעלם ולהכחיש את מה שקרה לנו ב7 באוקטובר ואת העובדה שיש עדיין 133 חטופים בעזה".

הפגנה - אוניברסיטת קולומביה
צילום: לירי אגמי, דני טננבאום
הפגנה - אוניברסיטת קולומביה
צילום: לירי אגמי, דני טננבאום
הפגנה - אוניברסיטת קולומביה
צילום: לירי אגמי, דני טננבאום
צילום: בני קולנה

Back to top button