חדשות חוץמבזקים

הסנאטור היהודי-אמריקאי תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו

הסנאטור הפרוגרסיבי היהודי מוורמונט, ברני סנדרס תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הטענות שהשמיע על גל אנטישמיות באוניברסיטאות בארה"ב וסביב המשך המלחמה של ישראל ברצועת עזה.

בתגובה חריפה לדברי נתניהו שאמר כי "המוני אנטישמיים השתלטו על אוניברסיטאות מובילות בארצות הברית, מצב שמזכיר את מה שקרה באוניברסיטאות הגרמניות בשנות ה-30", טען סנדרס כי "נתניהו משתמש באנטישמיות כדי להסיח את דעת הציבור מהמדיניות הגזענית והקיצונית של ממשלתו".

"לא, מר נתניהו. זה לא אנטישמי או פרו-חמאס לציין שבתוך קצת יותר מחצי שנה ממשלתכם הקיצונית הרגה 34,000 פלסטינים ופצעה יותר מ-77,000 – 70% מהם נשים וילדים. אתה לא תסיח את דעתנו מהמלחמה הלא מוסרית הזו." כתב סנדרס בתגובה לסרטון שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון ה-X שלו ובו טען כי "לא נעשה מספיק להילחם בעלייה ה"מחרידה" של אנטישמיות בקמפוסים האמריקאים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"המוני אנטישמים השתלטו על אוניברסיטאות מובילות. הם קוראים לחיסול ישראל, הם תוקפים סטודנטים יהודים וסגל אקדמי יהודי. זה מזכיר את מה שקרה באוניברסיטאות הגרמניות בשנות השלושים", אמר נתניהו והוסיף כי "צריך לעצור את זה. יש להוקיע ולגנות זאת באופן חד משמעי, אבל זה לא מה שקרה. תגובתם של כמה נשיאי אוניברסיטאות הייתה מבישה. כעת, למרבה המזל, פקידי מדינה, פדרליים ומקומיים, רבים מהם, הגיבו אחרת. אבל צריך להיות יותר".

בסרטון שפרסם ברני סנדרס בחשבון ה-X שלו, פירט את ההשלכות של המלחמה הישראלית ברצועת עזה שכוללות לדבריו הרס תשתיות, בתי חולים, אוניברסיטאות ובתי ספר ברצועה והרג של יותר מ-400 עובדי רפואה פלסטינים. לטענתו, ממשלת נתניהו חסמה באופן בלתי סביר גישת סיוע הומניטרי לעזה, מה שגרם ל"אלפי ילדים לסבול מתת-תזונה ורעב".

"אנטישמיות היא צורה מגעילה של גזענות שגרמה נזק בלתי נתפס למיליונים רבים", סיכם סנדרס את דבריו בנימה קשה. "אבל אנא, אל תבזה את שכלו הישר של הציבור האמריקני בניסיון להסיח את דעתנו מהמדיניות הבלתי מוסרית והבלתי חוקית של ממשלתך הקיצונית והגזענית…זה לא אנטישמי לדרוש ממך תשובות על מעשיך".

דבריו של ראש הממשלה נתניהו הגיעו על רקע פריסת כוחות משטרה לפיזור הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת קולומביה ובמוסדות רבים נוספים, שכללו מעצרים של חברי סגל, לרבות ראש החוג לפילוסופיה ופרופסור לאנגלית.

סטודנטים יהודים דיווחו כי הם מרגישים מאוימים בעקבות ההפגנות והאווירה הסוערת שלאחר התקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, שהובילה לרציחתם של כ-1,200 ישראלים וחטיפתם של יותר מ-200 נוספים.

סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות מתעדים מפגינים אנטי-ישראלים שצועקים לעבר סטודנטים יהודים "חזרו לפולין" ו"חזרו לבלארוס"

התקיפה של חמאס באוקטובר אשתקד הובילה לתגובה צבאית ישראלית נרחבת שעד כה גבתה את חייהם של יותר מ-34,000 פלסטינים, כך לפי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני בעזה, והחריפה את המשבר ההומניטרי באזור, בליווי האשמות כלפי ישראל כי היא מבצעת "רצח עם".

נתניהו דחה בסרטון את ההאשמות "לרצח עם" וכינה זאת חלק מ"התפרצות גל אנטישמית". לדבריו, "ישראל מנסה להגן על עצמה מפני מחבלים ג'נוסיידים שמסתתרים מאחורי אזרחים, אך ישראל בסוף היא זו שמואשמת בטענות שווא של "רצח עם". ישראל היא שמואשמת באופן כוזב ברעב ובפשעי מלחמה שונים. הכל עלילה אחת גדולה. אבל זה לא חדש. ראינו בהיסטוריה שלהתקפות אנטישמיות תמיד קדמו השמצות והכפשות".

הסנאטור ברני סנדרס
הסנאטור ברני סנדרס. צילום: רשת X

4 תגובות

  1. מיכל מור שלום, תודה על שיתוף פוסט כל כך נפלא. הפוסטים שלך יפים ומעניינים. אני רוצה להיות חבר שלך, אבל שליחת בקשת חברות ללא רשותך היא גסות רוח. אנא שלח לי בקשת חברות. אשמח להיענות לבקשותיכם, תודה🥀🌹🦋

  2. למי אכפת מה הזקן הסנילי הזה אומר?
    זה נעשה טרנד כל מטומטם שרוצה כותרת תוקף את מדינת ישראל
    שילך לאכול פודינג עם ביידן באיזה בית אבות ויסתום

Back to top button