צרכנות

הטרנדים בתאורה מעוצבת לאביב

קרדיט לתמונות: קרני תכלת

עם פריצתה של עונת האביב, רבים מוצאים אנרגיה והשראה לחידוש ושיפור הסביבה הביתית שלהם.
אין ספק שהאביב זו עונה שמביאה עמה תחושה של רעננות והתחדשות, ואנשים מבקשים לעצב מחדש את המרחבים שבהם הם חיים, כדי ליצור אווירה ייחודית ונעימה המתאימה למצב הרוח העונתי.
אחת הדרכים הנהדרות לבטא את החידוש והרענון של העונה היא באמצעות תאורת האביב.
תאורה מעוצבת אביבית יכולה להעניק זוהר חדש וייחודי לבית, ולשחק תפקיד משמעותי בקביעת מצב הרוח, האיזון הביולוגי וטעינת האנרגיה של הדיירים. היא יכולה ליצור אווירה מרוממת ומעוררת השראה ברחבי החלל הפנימי.

קרדיט לתמונות: קרני תכלת

בשלב התכנון והעיצוב של תאורת האביב, חשוב להקפיד על שלוש שכבות עיקריות של תאורה: תאורה היקפית רחבה להארה כללית, תאורה ממוקדת ומכוונת להדגשת אזורים ופרטים ספציפיים, ותאורה מסוג "מבטא" להבלטת מאפיינים אדריכליים ועיצוביים.
לכל אחת מהפונקציות הללו ניתן למצוא גופי תאורה מעוצבים , המשקפים את אופי האביב דרך שימוש בחומרים טבעיים, מרקמים אורגניים או דגמים צבעוניים ועשירים באלמנטים.
התוצאה היא סביבה פנימית שמשדרת רעננות, אנרגיה ותקווה, בהלימה לפי רוח העונה. לפניכם סקירה קצרה של המגמות המובילות והבולטות בתאורה אביבית יוקרתית:

השראה בוטנית אביבית


מוזמנים להביא את הטבע אל המרחבים הפנימיים בגופי תאורה החובקים את הטבע ועשויים מחומרים טבעיים כמו ראטן, נצרים, במבוק וסיבים ארוגים ובולט במיוחד חומר היוטה הטבעי. השימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, זכוכית ממוחזרת ובמבוק מתחדש הופכים העונה לשכיחים יותר מתמיד!
תאורה מעוצבת לאביב מתחילה בצורניות זורמת מפותלת אורגנית בדמות גופי תאורה מפוסלים המחקים את קווי המתאר המטבע כולל נברשת פרג, או גופי תאורה זכוכית מנופחת.
ניתן לשים לב למגע של חומרים קלילים שמוסיפים אווריריות לחלל כמו מתכת זוהרת. גופי תאורה מינימליסטיים בצביון נקי תופסים את מרכז הבמה.
התאורה האביבית מחקה את האור הטבעי פלטת גוונים עדינה פסטלית גלידתית בעיקר גווני ורוד, כחול שמיים, ירוק מנטה, לבנדר ליצירת אווירה של רוגע וכן אלמנטים פרחוניים. הפרחים והאלמנטים מהטבע מהווים מקור השראה משמעותי לצלליות מעוקלות וזורמות שמחקות את תנועת העלים והפרחים – זאת בדמות גופי תאורה פונקציונאליים בצללית עיצובית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קרדיט לתמונות: קרני תכלת

כמו כן, צבעי כרום וכסף עושים קאמבק מרשים, כשהם משולבים עם חומרים כמו פליז מוברש. הצירוף הזה יוצר מראה דינמי ויזואלי מרשים. בנוסף, ניכרת מגמה של שימוש בגופי תאורה בעיצוב נוסטלגי ואלגנטי.
במקרים רבים, מראה התאורה הוא דומיננטי וניכר בחלל. אך לצד זאת, ניתן לראות העונה גם מגמה של שימוש באשכולות של גופי תאורה קטנים יותר, המקובצים יחדיו. אלו יוצרים פרופורציות מעניינות ואסימטריה משתנה, מה שתורם למראה אמנותי ואסטרטגי בחלל.

קרדיט לתמונות: קרני תכלת

הטרנדים הבולטים הם שימוש בצבעי מתכת כסופים, בשילוב פליז מוברש, לצד גופי תאורה בעיצוב נוסטלגי או אסימטרי בקבוצות. כל אלו מובילים למראה דינמי, אלגנטי ואמנותי בחללים.

האביב הזה גם ניכרת ההשפעה של ההתייחסות לגופי תאורה מעוצבים כאל תכשיטים בהובלתם של אובייקטים העשויים מאבני חן מרשימים וחומרים בעלי מרקם מעניין – שביחד עם אבני החן מבטאים נופך של יוקרה וייחודיות וויזואלית בכל חלל.

Back to top button