מבזקיםפוליטי / מדיני

דרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר איתמר בן גביר

מרכזת האופוזיציה, חברת הכנסת מירב בן ארי ממפלגת יש עתיד פנתה היום (ראשון) לפרקליט המדינה, עו״ד עמית איסמן בבקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

בפנייתה כתבה חברת הכנסת בן ארי: בעקבות תאונת השר שאירעה ביום שישי, כאשר עבר באור אדום, ללא הצדקה מבצעית, ופצע באורח בינוני אזרח שומר חוק יש לפתול בחקירה פלילית כנגד השר לביטחון לאומי בגין עבירות התעבורה שלו.

חברת הכנסת מירב בן ארי אמרה: "זוהי לא הפעם הראשונה שהשר עובר על חוקי התנועה; מאז שנת 2000 צבר 76 עבירות תעבורה, כאשר האחרונה מבניהן הייתה בינואר השנה בגין נסיעה במהירות מופרזת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הכנסת בן ארי הוסיפה: "נראה כי עבירות התנועה אשר, כידוע לך, לא חלה לגביהן חסינות, מתרחשות בנוכחותו וככל הנראה בהנחייתו המלאה. בכך, השר לא רק מסכן את חייו שלו עצמו אלא גם את חייהם של הסובבים אותו. ובכך, אני מבקשת שתפעל על מנת לפתוח בחקירה פלילית לאלתר ובדחיפות האפשרית".

גם בתנועה לאיכות השלטון קראו לפתוח בחקירה מיידית של נסיבות התאונה בה היה מעורב השר בן גביר. בפנייה ליועצת המשפטית לממשלה, למפכ״ל המשטרה ולראש השב״כ דורשים בתנועה לחקור את נסיבות התאונה בה היה מעורב השר לביטחון לאומי ביום שישי האחרון.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת במכתבה כי תתקיים חקירה ממצה של כלל נסיבות אירוע התאונה בה היה מעורב השר בן גביר ביום שישי האחרון, לרבות של הנהג ברכבו ושל היחידה לאבטחת אישים אשר ליוותה את פמלייתו של השר.

כמו כן מבקשת התנועה כי ייבחנו הנסיבות המבצעיות אשר הצדיקו נסיעה בצורה מסוכנת ועל פי החשד באור אדום, חרף העובדה שהשר סיים את ביקורו בזירת הדקירה ברמלה בעת שהתרחשה התאונה וכן כי תיבחן נוכחותה של בתו ברכב בזמן שהנסיעה הוגדרה על-ידי השר כנסיעה מבצעית.

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "לא יתכן כי דווקא השר הממונה על המשטרה, הוא עבריין תנועה מועד, אשר התנהלותו בעת נסיעותיו עם פמלייתו עשויה להוות סכנה מוחשית לכל ציבור הנוסעים. אנו מצפים מהגורמים המופקדים על אכיפת החוק שיבצעו חקירה מקיפה של נסיבות התאונה, ושיחודדו הנהלים לעניין בטיחות בעת נסיעה מבצעית".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
חקירה - בן גביר - בן ארי
צילום: דוברות חה"כ בן ארי
רכבו של השר איתמר בן גביר התהפך - השר בן גביר נפצע בתאונת דרכים
שימוש לפי סעיף 27 א'

3 תגובות

Back to top button