מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל: כמות הסיוע ההומניטרי לעזה גדלה ותמשיך לגדול עוד יותר"

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס לפני זמן קצר (ראשון) בהצהרה לתקשורת הזרה בנושא הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ואמר כי "במהלך השבועות האחרונים גדל באופן משמעותי היקף הסיוע ההומניטרי שהועבר לעזה. במהלך הימים הקרובים, כמות הסיוע המועברת לעזה תמשיך לגדול ולהגיע לרמות גבוהות עוד יותר. מזון; מים; ציוד רפואי. ציוד המיועד למקלטים לעקורים ועוד סיוע: יותר ממנו ובכמויות גדולות מבעבר יועבר לעזה.

דובר צה"ל הוסיף כי "הגידול הזה בסיוע מגיע כתוצאה מהגברת המאמצים. ביניהם: פתיחת נמל אשדוד בישראל; נפתח מעבר חדש לצפון רצועת עזה; להגדיל את כמות הסיוע המגיע מירדן – דרך ישראל – ונכנס לעזה דרך מעבר הסיוע ההומניטרי כרם שלום. כמו כן, הנחנו את פתיחתן של עשרות מאפיות בצפון ובדרום רצועת עזה, בשיתוף תוכנית המזון העולמית."

"יחד עם הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב – אנו עובדים על יצירת מזח זמני ימי, המכונה JLOTS – Joint Logistics Overshore. רציף זמני זה יספק מערכת הפצה מספינה לחוף ויגביר את זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה." ציין דובר צה"ל והוסיף כי "כחלק מהמאמצים להכנסת סיוע נוסף לעזה, אנו פועלים גם להרחבת האזורים ההומניטריים המיועדים בעזה אליהם יגיע הסיוע ולהקל על מאמצי ההפצה עם ארגוני סיוע בינלאומיים, להגברת היעילות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תא"ל הגרי הדגיש כי "קבלת סיוע לתושבי עזה היא בראש סדר העדיפויות – כי המלחמה שלנו היא נגד חמאס, לא נגד תושבי עזה. אנו מבקשים לעזור להקל על הסבל הנובע מכך של אזרחים בעזה, על המלחמה שהחל חמאס ב-7 באוקטובר, אז טבח וחטף אזרחים ישראלים.

"צה"ל פועל על פי החוק הבינלאומי. אנו עושים מאמצים רבים כדי למזער את הפגיעה באזרחים שחמאס מסתתר מאחוריהם – מכיוון שאנו רואים בסבל אזרחי טרגדיה – בעוד שחמאס רואה בסבל אזרחי אסטרטגיה עבור עצמו. זו הסיבה שחמאס מסתתר בכוונה בין אזרחים; זו הסיבה שחמאס מנהל מלחמה בין אזרחים. זו הסיבה שחמאס גונב סיוע המיועד לאזרחים בעזה." הבהיר דובר צה"ל ואמר לסיום: "נמשיך לרדוף אחרי חמאס בכל מקום בעזה ונמשיך לעשות כל שביכולתנו להחזיר את בני הערובה שלנו לבתיהם. נמשיך למלא את משימתנו לשחרר את בני הערובה שלנו מחמאס ולשחרר את עזה מחמאס."

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

3 תגובות

  1. לך הביתה משרינים להם מזון למלחמה בזמן שרוב העם ענים ואין להם מה לחיות בושה

Back to top button