חדשות חוץמבזקים

לא תופתעו: זו המדינה שמצטרפת לתביעה בהאג נגד ישראל

עוד מהלך אנטי-ישראלי של טורקיה שיעמיק עוד יותר את המתיחות בין אנקרה לירושלים. היום (רביעי) הודיעה ממשלת טורקיה כי בכוונתה להצטרף לתביעה משפטית בינלאומית נגד מדינת ישראל בטענה כי היא מבצעת "פשעי מלחמה" כלפי הפלסטינים ברצועת עזה.

בהצהרה רשמית של משרד החוץ הטורקי, נמסר כי טורקיה תצטרף לתביעה שהגישה דרום אפריקה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, בה מואשמת ישראל בביצוע "רצח עם" במסגרת הלחימה מול ארגוני הטרור בשטח הרצועה.

"טורקיה תמשיך לעמוד לצד העם הפלסטיני במאבקו הצודק ותפעל במלוא המרץ למען חשיפת הפשעים הנוראיים שמבצעת ישראל ברצועת עזה," נכתב בהודעה החריפה של השלטונות באנקרה. "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל ולפעול למען הפסקת המדיניות הגזענית כלפי הפלסטינים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עד כה הצטרפו לתביעה נגד ישראל המדינות קולומביה וניקרגואה. המתיחות בין טורקיה לישראל עלתה מדרגה עם פתיחת המלחמה של ישראל בעזה, כאשר הנשיא ארדואן האשים את ישראל בטבח בלתי חוקי של אזרחים פלסטינים. את הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר הוא לא גינה ואף טען להגנתם כי חמאס היא "תנועת שחרור שמנהלת מלחמה כדי להגן על אדמתה".

יצוין כי יחסי ישראל-טורקיה עברו תהפוכות קשות בשנים האחרונות, לאחר שהיו בעבר קרובים מאוד. אחד מהאירועים הזכורים שהביאו לנתק ארוך בין המדינות היה גם על רקע הסכסוך הפלסטיני. בשנת 2010 נשלח "משט המרמרה" מטורקיה במטרה לשבור את המצור על עזה. בפעולה זו כוחות צה"ל השתלטו על ספינות המשט והותקפו באלות ובאלימות קשה. לאחר עימות ממושך נאלצו חיילי צה"ל לבצע ירי חי מה שהביא למותם של תשעה אזרחים טורקיים ולעוד עשרות פצועים. כמעט 6 שנים היה ניתוק בין המדינות עד שישראל התנצלה על האירוע לבקשתו של נשיא ארצות הברית דאז ברק אובמה ובשנת 2016 טורקיה וישראל הכריזו על פיוס ביניהן.

ישראל - טורקיה
אילוסטרציה

Back to top button