חדשות הארץמבזקים

טורקיה הודיעה: נתמוך בתביעה נגד ישראל בהאג

ד"ר אסא אופיר, מומחה לטורקיה התראיין הבוקר (חמישי) לקול ברמה והגיב להחלטת טורקיה. ״טורקיה הייתה תגובתית ותמיד הייתה בעד הצד הפלסטיני״ אמר, ״בתחילת המלחמה טורקיה שמרה על היחסים איתנו אבל כעת כבר נגדנו בצורה חזיתית״.

ממשלת טורקיה הודיעה אתמול על צעד נוסף בהידרדרות יחסיה עם ישראל, בהחלטה להצטרף לתביעה המשפטית שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

בהצהרה רשמית, שר החוץ הטורקי חאקאן פידאן חשף כי "לאחר הערכה מקיפה שהוצגה בפני הנשיא ארדואן, טורקיה החליטה להתערב ולתמוך בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית המשפט הבינלאומי". לדברי פידאן, "צעד זה נועד להבטיח שההליך המשפטי בהאג יתקדם בכיוון הנכון מבחינת טורקיה". השר הוסיף כי "עבודת ההיערכות המשפטית לקראת התערבות זוארכה זמן רב, אך מעתה היא תושלם על מנת להכריז על כך לעולם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך דבריו, הדגיש פידאן כי "לאחר שנשלים את הכנת התשתית המשפטית הדרושה, נגיש רשמית את בקשתנו להצטרף כצד תומך בתביעה נגד ישראל שהגישה דרום אפריקה בבית המשפט הבינלאומי – זאת כדי ליישם את ההחלטה הפוליטית שהתקבלה". השר הבהיר כי "טורקיה תמשיך לעמוד לצדו של העם הפלסטיני ולתמוך במאבקו הלגיטימי״.

ארדואן ואיסמעיל הנייה
צילום: סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה"

Back to top button