בריאותמבזקים

משרד הבריאות מציג: דוח אשפוזים במחלקות הפנימיות בבתי החולים

משרד הבריאות מפרסם היום (חמישי) דוח מפורט וחשוב העוסק במגמות האשפוז במחלקות הפנימיות של בתי החולים הכלליים בישראל בעשור האחרון. הדוח, מציג נתונים מעמיקים על מאפייני האשפוז, אשפוזים חוזרים, ופילוח המאושפזים במחלקות הפנימיות השונות – כללית, מוגבר, וקורונה בין השנים 2010 עד 2022.

שר הבריאות, אוריאל בוסו אמר עם פרסום הדוח כי "מחלקות הפנימיות נמצאות בליבת מערך האשפוז של מערכת הבריאות ומהוות מרכיב חשוב ביותר בטיפול בחולים בכל המרכזים הרפואיים בישראל ובהכשרה מעשית של מאות סטודנטים ומתמחים. כשר הבריאות אני ער לקשיים ולהתמודדות מורכבת שעומדים בפני מערך האשפוז הפנימי, בייחוד בעונת החורף, וביתר השנה, על רקע המלחמה, שהביאה עמה תחלואה גוברת ומחלות חורף שהשפיעו על אחוזי תפוסה גבוהים."

עוד הוסיף שר הבריאות: "אני פועל יחד עם צמרת המשרד ובשיתוף פעולה עם האיגוד לרפואה פנימית לחיזוק המערך באמצעות יישום תכנית רב שנתית, שכוללת שיפור תשתיות, תוספת כוח אדם רפואי ורב מקצועי, וכן מודל תמרוץ ייעודי בסך 90 מיליון ש"ח לשנה לשיפור האיכות והשירות במחלקות הפנימיות. כמו כן, אנו פועלים מול הר״י ומול משרד האוצר לקדם בהסכם הרופאים העתידי חיזוק של מומחים צעירים ועתודה ניהולית, לרבות בכל המחלקות הפנימיות. נמשיך לשים דגש על צמצום הפערים ועל מתן שירותי בריאות טובים בכלל בתי החולים ברחבי הארץ ונדאג לשמור ולחזק את הצוותים הרפואיים במחלקות הפנימיות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מרפאה - בית חולים - מיטת טיפולים - אשפוז - מחלקה
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הדגיש כי "משרד הבריאות רואה במחלקות הפנימיות את אחד מעמודי התווך העיקריים בטיפול בחולים במערכת הבריאות. כחלק מכך, מקצה המשרד תקציבים של עשרות מיליוני ש"ח לשיפוצן ולהקצאת תקנים יעודיים עבור מחלקות אלו. על מנת להפחית את העומס מהמחלקות הפנימיות, מבצע המשרד צעדים שונים בהם הרחבת אשפוזי הבית, שינוי מנגנוני תמרוץ, תוספת מיטות למחלקות הפנימיות ועוד. כמו כן נמצא במו״מ המתנהל מול הר״י ומול משרד האוצר על מנת לקדם בהסכם הרופאים העתידי חיזוק של מומחים צעירים ועתודה ניהולית כולל במחלקות הפנימיות".

לדבריו, "העומס המורגש בכל חורף במחלקות הפנימיות, הורגש גם השנה, בשל השלכות המלחמה, הפצועים הרבים, העיכוב בהתחסנות בשל המלחמה ותחלואת החורף. על מנת לווסת את העומס בבתי החולים, נקט המשרד במספר דרכים ובכללן ויסות של הגעת מטופלים לבתי החולים במידת הצורך, וכן נוספו משמרות מיוחדת לאחים ולאחיות במלר"דים במטרה שיבצעו משמרות נוספות תוך מתן תגמול מוגדל עבורן".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button