חדשות הארץמבזקים

בפעם השניה: בריטניה הטילה סנקציות על ארגון להב"ה וארבעה ישראלים

משרד החוץ הבריטי הודיע היום (שישי) על הטלת סנקציות נוספות על קבוצות ישראליות קיצוניות ואינדיבידואלים קיצוניים בגלל אלימות בגדה המערבית. חבילת הסנקציות הנוספת הזו מתמקדת בגורמים שמסיתים לאלימות מתנחלים ופועלים באלימות כלפי קהילות פלסטיניות בגדה המערבית. הצעדים החדשים הללו באים בעקבות עלייה חסרת תקדים באלימות מתנחלים בשנה האחרונה, ובאה לאחר חבילת הסנקציות הבריטית הקודמת בפברואר.

חבילת הסנקציות כוללת שתי קבוצות שידוע שתמכו, הסיתו וקידמו אלימות נגד קהילות פלסטיניות בגדה המערבית, וכן ארבעה אינדיבידואלים שאחראים להפרות זכויות אדם של קהילות אלה. הצעדים באים בעקבות עלייה חסרת תקדים באלימות מתנחלים בגדה המערבית בשנה האחרונה, במהלכה האו"ם תיעד כמעט 800 תקריות אלימות מאז אוקטובר.

נוער הגבעות, אחת הקבוצות שמוטלות עליהן הסנקציות היום, היא חבורה של נוער ישראלי לאומני קיצוני, שמקימה מאחזים בלתי חוקיים ברחבי הגדה המערבית במטרה מוצהרת לגרש את כל הפלסטינים מהשטחים. להב"ה היא קבוצה נוספת שמוטלת עליה סנקציות היום בגלל פעולותיה שנועדו לסייע, להסית ולקדם אלימות כלפי קהילות ערביות ופלסטיניות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ הבריטי לורד דיוויד קמרון אמר: "מתנחלים קיצוניים חותרים תחת הביטחון והיציבות ומאיימים על האפשרות העתידית של שלום. חבילת הסנקציות הנוכחית מתמקדת בשתי קבוצות שמובילות את המתקפות הללו, וארבעה אינדיבידואלים שאחראים ישירות לאלימות חמורה נגד אזרחים פלסטינים. הרשויות בישראל חייבות לפעול נגד האחראים למעשים הללו. בריטניה לא תהסס לנקוט פעולות נוספות במידת הצורך, לרבות באמצעות סנקציות נוספות".

ארבעת האינדיבידואלים שמוטלות עליהם סנקציות בשל הפרות חמורות של זכויות האדם של קהילות פלסטיניות הם נעם פדרמן, פעיל קיצוני, מתנחל, ובעבר הדובר של תנועת כך ומראשיה בטרם הפסיקה את פעילותה, בשעה שהתנועה הפיצה קריאות למדיניות גזענית בוטה ואלימה. הוא אימן מספר קבוצות של מתנחלים לבצע פעולות אלימות נגד פלסטינים ולימד אותם כיצד להימנע מההשלכות האפשריות של מעשיהם על ידי הרשויות הישראליות.

סנקציות הוטלו גם על נריה בן פזי אשר אחראי לבנייה בלתי חוקית של שלושה מאחזים בלתי חוקיים בין 2015-2023, שתמך והשתתף במתקפות אלימות ובעקירה של קהילות בדואיות ופלסטיניות בגדה המערבית.

אינדיבידואל נוסף הוא עדן לוי אשר תועד במקרים רבים משתתף במתקפות ובניסיונות להטיל אימה על פלסטינים, כחלק מקמפיין נרחב יותר להטלת אימה שנועד להרחיק אוכלוסייה פלסטינית מהאזור. ב-12 באוקטובר 2023 הוא היה מעורב בתקרית שבמהלכה תושבי כפר פלסטיני הוכו והותקפו מינית.

הסנקציות הוטלו גם על אלישע ירד הדובר הבלתי רשמי של נוער הגבעות. יש לו עבר עשיר של הצהרות וקריאות מתסיסות שמסיתות לשנאה דתית ולאלימות, לרבות הצדקה של הרג פלסטינים על רקע דתי, וקריאות להשתלטות על אדמות פלסטיניות ולגירוש פלסטינים מהגדה המערבית. האמצעים הללו כוללים מגבלות כלכליות על הישיויות ועל האינדיבידואלים המוזכרים, וכן מגבלות מסע.

2 תגובות

  1. מתערבים לנו בכל דבר החלאות האלה.מי הם ביכלל שיטילו סנקציות במדינה שלנו.

Back to top button