מבזקיםצבא וביטחון

לאחר מות המחבל: הוארך מעצרו של המתיישב החשוד בהריגתו

שופט בית משפט השלום, אליעד וינשל, דחה לפני זמן קצר (שישי) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של המתיישב שחשוד בהרג פעיל חמאס ב-10 ימים, והורה על הארכת מעצרו עד יום שני בלבד.

המתיישב תושב בית אל, נשוי כבן 35, אב ל-3, ללא עבר פלילי, עד לאחרונה לוחם במילואים, נחקר בחשד לרצח תושב הכפר ביתין. בדיון נחשף כי ההרוג הוא עומר אחמד עבד אלע'ני חאמד, פעיל חמאס אשר לאחר מותו חמאס הוציא כרזה רשמית בה הודיע על מות השהיד הלוחם (שהידנא מוג'הד) והודיע כי מדובר באחד מאנשיו. בהלוויתו נשמעו דברי הסתה רבים ובין השאר קראו המשתתפים "אנחנו אנשי מוחמד דף".

לדברי עורך הדין אריאל עטרי, המייצג את הנאשם, הדיון נדחה במספר שעות מכיוון שבשב"כ ובמשטרה סרבו לאפשר פגישה בין העו"ד למתיישב בבית המשפט, ועו"ד עטרי נאלץ לנסוע למתקן השב"כ בפתח תקוה על מנת לפגוש את המתיישב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד אריאל עטרי מסר בסיום הדיו: "בתום הדיון ברור לנו יותר מתמיד שאין קשר בין המשיב לעבירת הרצח שמיוחסת לו, משטרת ישראל ביקשה להאריך את המעצר ב-10 ימים, בית המשפט האריך עד יום שני בבוקר. "

עוד ציין עו"ד עטרי: "בתום הדיון לא ברור כלל אם יש ראיות על כך שפעיל החמאס נהרג, ואם כן – מה הסיבה שבגללה נהרג. כשלא ברור בכלל שאדם מת קצת קשה לראות שמאריכים מעצר בגין רצח, עם זאת אני מצפה שכבר בימים הקרובים ישוחרר ממעצר, שכן אין לו כל קשר למה שמיוחס לו".

כרזת החמאס המכריזה על מות השהיד הלוחם ועל כך שהמחבל פעיל חמאס
כרזת החמאס המכריזה על מות השהיד הלוחם ועל כך שהמחבל פעיל חמאס
צילום: הלווית המחבל בו המשתתפים קוראים קריאות הסתה וכן – "אנחנו אנשי מוחמד דף"- צילום: מהרשתות הערביות
עו"ד אריאל עטרי שנשכר מטעם ארגון חוננו – צילום: ארגון חוננו

Back to top button