לבנוןמבזקים

סגן מזכ"ל חיזבאללה: "ביידן צבוע ולא רציני אחרת היה מסיים את המלחמה"

סגן מזכ"ל חיזבאללה, שייח' נעים קאסם, אמר לפני זמן קצר (שישי) בריאיון לטלוויזיה אל מנאר כי לאחר שבעה חודשי מלחמה בעזה ישראל לא הצליחה לחדור לביצורי ההתנגדות ולחסל אותם.

לדבריו, "סיעות ההתנגדות הפלסטיניות הבטיחו לנו שהם מסוגלים להמשיך ולהילחם חודשים על גבי חודשים מול האויב. ההתנגדות מנצחת, העם הפלסטיני מנצח, ואי אפשר להביס אותו עם ההתנגדות שלו, שמציעה את כל מה שיש לו על בסיס ניצחון או מות קדושים. ההתנגדות בעזה נצורה ויכולותיה מוגבלות, בעוד האויב נתמך על ידי מדינות רבות המעמידות את יכולותיהן לשירותו להשגת שתי מטרותיו, דהיינו חיסול חמאס וחילוץ שבויים, ולמרות זאת, לא הצליחו להשיגן."

עוד אמר סגנו של נסראללה כי "האויב לא הצליח להגיע לשום צורה של ניצחון, ועד לרגע זה עדיין מתקיימים קרבות בצפון רצועת עזה ומפציצים יישובים ציוניים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לתמיכה האמריקנית של ישראל במלחמה בזעה אמר כי "יש לחץ על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מבית ומחוץ, והוא נמצא בסיכון להפסיד את הבחירות לנשיאות בגלל עזה. לכן, הוא מנסה כעת ללטש את תדמיתו על ידי לחיצה להפסקת אש, גם אם זמנית. הלחץ האמריקני על "ישראל" עדיין רך, אחרת הוא היה מונע סיוע צבאי, ודבריו הם צבועים ולא רציניים לגבי כוונתו לסיים את התוקפנות בעזה."

הוא הבהיר כי "כל הצעה או הסכם שלא כוללים הפסקת אש מוחלטת בעזה קשה להתנגדות לקבל."

על המתיחות מול ישראל אמר קאסם: "מה שעשינו בדרום נקרא הגנה מונעת במטרה לתמוך בעזה, להגן על לבנון ולהרתיע את "ישראל". אנחנו אומרים לישראלים שאנחנו מוכנים למלחמה, אבל אנחנו לא רוצים את זה. לפי הנתונים, הישראלים אינם מסוגלים ואין להם עניין במלחמה, ואנחנו גם לא רואים עניין במלחמה רחבת היקף. אך אל תזלזלו ביכולתו של חיזבאללה לפגוע ב"ישראל". מה שהשתמשנו בחזית בדרום הוא רק חלק מהכוח ומהנשק, ומה שמסתתר גדול יותר".

סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם
סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם. צילום: רויטרס

Back to top button