מבזקיםפוליטי / מדיני

ח״כ קריב: ״בהפגנות בקיסריה מתקיימת הפרת חוק סדרתית מצד המשטרה״

בשעה זו (שלישי) מתנהל דיון בוועדה לביטחון לאומי בנושא התנהלות המשטרה בהפגנות בקיסריה. יוזם הדיון, חבר הכנסת גלעד קריב אמר בדיון כי "יש בקיסריה הפרת חוק ברורה וסדרתית מצד גורמים במשטרת ישראל, והפרת החוק הזאת לא זוכה למענה מהדרגים הבכירים במשטרת ישראל. חלק מהתופעות המטרידות מתרחשות גם במקומות אחרים בארץ, אבל המקרה בקיסריה חריג בהיקפיו ובעוצמתו.״

״אנחנו יכולים להוכיח שמאחורי הפעולות של המשטרה בקיסריה יש גם תפיסת עולם פוליטית וראינו את זה באמירות פוליטיות מובהקות מצד קצינים בכירים נגד המוחים ונגד ההפגנות בקיסריה. אני ראיתי במו עיני שימוש בכוח מופרז וניסיונות להטיל מגבלות על ההפגנה, וכן את הסירוב של המשטרה להסביר את הפעולות המשטרתיות ואת הפגיעה בזכויות עצירים.״ הוסיף.

״החמור ביותר הוא ששמענו קצינים שאומרים שקיבלו הנחיות מלמעלה לסיים במעצרים את הלילות של ההפגנות. אנחנו פה נדרשים לפיקוח על משטרת ישראל כי כל הגורמים האחרים נכשלו בכך". אמר לסיום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קודם לכן פתח יו"ר הוועדה חבר הכנסת צביקה פוגל את הדיון ואמר כי "הזכות להפגנה היא המשך טבעי של מה שאנחנו מכירים כחופש ביטוי בשילוב עם חופש ההתארגנות, וכל אחד מאיתנו רוצה לכבד את זה ולשמור על זה . זאת הדרך הכמעט הכי טובה שיש לציבור לבטא את עצמו באופן פומבי, אך יחד עם זאת יש לנו את אותה חובה לשמור על הסדר הציבורי והאינטרס הציבורי.״

״האיזון בין שניהם הוא מטרת הדיון שלנו היום". עוד אמר כי "מי שבא לפה כדי להפוך את המשטרה לשק חבטות לא ימצא בי כוחות. אנחנו פה לתת כלים לכוחות בשטח לעשות את עבדתם בצורה היעילה ביותר". הוסיף לסיום.

גלעד קריב
צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

תגובה אחת

Back to top button