מבזקיםפוליטי / מדיני

צבי סוכות לגלנט: "שלש את כמות הנשקים הארוכים להגנת תושבי יו"ש"

יו"ר ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון לענייני יו"ש, חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) פנה היום (שלישי) לשר הביטחון יואב גלנט בדרישה לשלש את כמות הנשקים הארוכים המחולקים לחיילי ההגנה המרחבית ביהודה ושומרון בעקבות צמצום כוחות ההגנה המרחבית ביו"ש.

בפתח המכתב ח"כ סוכות ציין כי "מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל מרגישים תושבי יו"ש ירידה ניכרת בבטחונם האישי. על אף הפעילות החשובה ביותר של כוחותינו בכל רחבי יו"ש לסיכול טרור, ולמעצר פעילי חמאס ופעילי טרור נוספים – תמונות החדירה ליישובים ותרחישי הבלהות לא נותנים מנוח, ולא מאפשרים למתיישבים לישון בשקט. הסכנה מיידית ואורבת מאחורי הגדרות בכל שטחי יו"ש".

סוכות הדגיש כי "הסכנה מתעצמת עוד יותר כשאנו מודעים לכך שלוחמים רבים במערך הסדיר והמילואים הלוחם של צה"ל מורכבים ממתיישבים מכל רחבי יו"ש, אשר בזמן חירום עלולים שלא להימצא בביתם, ולעסוק בלחימה בגזרות השונות. מציאות זאת, לצד העובדה שחלק מן היישובים מחזיקים בכביש גישה אחד בלבד, ולצד דילול כוחות ההגמ"ר לאחרונה יוצר מציאות של סכנה וחשש מפני הבאות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, "רק דבר אחד נותן תחושת ביטחון אמיתית למתיישבים: החזקה בנשקים שיאפשרו להם להגן על עצמם, עד להגעת כוחותינו במקרה חירום חלילה. אירועי שמחת תורה הוכיחו כי נשקים ארוכים עשויים להיות ההבדל בין יישוב שנשרף כליל לבין יישוב שניצל ומונע מהפורעים להיכנס אליו. חיילים ואזרחים גיבורי שאחזו בנשק הצילו מאות ואלפי אזרחים".

"גם הרחבת הפרמטרים בנוגע לחלוקת רשיונות לאחזקת אקדחים כבר הוכיחה את עצמה מספר פעמים, והביאה להצלת חיים של עשרות אזרחים בכל רחבי הארץ. כעת נדרש לבצע פעולה דומה ברחבי יו"ש ולשנות את הפרמטרים והקצאות הנשקים, כך שכמות הנשקים הארוכים ביישובים תשלש את עצמה". הוסיף.

ח"כ סוכות חתם את מכתבו בדרישה לפעולה מידיית לצורך הגברת ביטחון תושבי יו"ש: "פעולה זאת ניתנת לביצוע באופן מהיר ומיידי. הקריטריונים קלים יחסית להגדרה, ויתבססו על מתן נשקים לבעלי רישיון להחזקת נשק ויוצאי יחידות קרביות, לדוגמה. חלוקת כמות משמעותית שכזו של נשקים ארוכים תביא למתיישבים את השקט לו הם ראויים, כמו שאר אזרחי המדינה".

ח"כ צבי סוכות
ח"כ צבי סוכות. צילום: דוברות חה"כ

Back to top button