מבזקיםצבא וביטחון

ברקע המלחמה: שיתוף הפעולה של שב״ס עם ארגוני כליאה ברחבי העולם

אתמול, (שלישי) התקיים וובינר (מפגש מקוון) שהובל על ידי יחידת קשרי חוץ של המשרד לביטחון לאומי יחד עם דוברות שירות בתי הסוהר מול בכירים מארגוני כליאה ברחבי העולם. בין המדינות שהשתתפו היו, ברזיל אוסטרליה הולנד ואיטליה.

במהלך הפגישה הוצגו האתגרים איתם מתמודד שב"ס בהיבטי הכליאה בהתייחס לאוכלוסיות המוחזקות בשב"ס ואיומי הייחוס. כמו גם, הוצגה הפעילות המבצעית הייחודית של יחידת 'מצדה' לצד היחידות הארציות הארגוניות וההתאמות שנעשו בחודשים מאז פרצה המלחמה גם בהיבטי תעסוקת האסירים הפליליים והסבת מערך התעסוקה ומפעלי הארגון לטובת עבודות תמיכה לוגיסטית וסיוע למאמץ המלחמתי.

במסגרת המפגש הוצגו זוועות ה-7.10 שבוצעו על ידי חמאס בדרום, לצד המשמעויות האזרחיות הקשות והשפעת אירועים אלה על מדינת ישראל כולה ועל תפיסת הארגון וההתמודדויות הייחודיות של שירות בתי הסוהר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשת אגף קשרי חוץ במשרד לביטחון לאומי, גב' סילביה גרין אמרה: "מטרת הוובינר היתה לייצר שיתופי פעולה של שרות בתי הסוהר עם ארגונים מקבילים בעולם, ללמידה הדדית והחלפת מידע וידע. המשרד לבטחון לאומי רואה בשיתוף פעולה זה חשיבות הן בימי שגרה ובמיוחד בתקופה המורכבת בה אנו מצויים מאז השביעי באוקטובר ולאור זאת הוצג למשתתפים פעילות שב״ס מאז ובמהלך המלחמה".

משירות בתי הסוהר נמסר כי "כארגון הכליאה הלאומי, שמנו למטרה פיתוח קשרי עבודה עם ארגונים מקבילים בעולם, לשם למידה הדדית ושיתוף ידע מקצועי. הארגון מתמודד מול אתגרים ייחודיים בשגרה, אך מורכבות וריבוי הזירות להם שותפים לוחמי הכליאה מאז ה-7.10 יכולים לשמש מקור חד פעמי חשוב עבור עמיתנו במדינות שונות. לצד קשרי העבודה היווה המפגש הזדמנות להסברה משמעותית על המתרחש במדינת ישראל מאז פרצה המלחמה."

פריצה לכלא - תאי אסירים - בית סוהר
אילוסטרציה. צילום: דוברות שב״ס

Back to top button