חדשות חוץמבזקים

ראיון סוער: הנסיך הירוק תוקף עיתונאית אמריקנית – "לכי תמצאי עבודה אחרת"

עימות סוער בין מסעב חסן יוסף, הידוע בכיניו "הנסיך הירוק" לבין העיתונאית האמריקאית אבי מרטין, פרץ אמש (רביעי) במהלך ראיון טלוויזיוני. הוויכוח הסוער התנהל בתוכנית "פירס מורגן לא מצונזר" והתמקד בסכסוך הישראלי-פלסטיני, כאשר יוסף האשים את מרטין בהכפשות ובהפצת דיסאינפורמציה כלפי מדינת ישראל.

יוסף, בנו של חסן יוסף ממייסדי חמאס שהמיר את דתו והפך לסוכן בכיר של שירות הביטחון הכללי הישראלי, אמר לעיתונאית בלהט כי "אין דבר כזה פלסטין! הגיע הזמן שתפרשי ותמצאי עבודה אחרת. את אפילו לא ראויה להיות אם!".

מרטין, שידועה כמי שאיננה נרתעת ממחלוקות ומלהביע עמדות פרובוקטיביות, תקפה אותו בחזרה וטענה כי יוסף מפיץ קנאות אנטי-ערבית ואנטי-מוסלמית חריפה שלדבריה, אפילו הגושים הקיצוניים בחברה הישראלית לא יסכימו איתה. "בדרך כלל, איש ציבור שנתפס משקר בכמחצית מדבריו היה מוכפש לחלוטין ולא היה מקבל זמן שידור", טענה מרטין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסף הטיח בעיתונאית דברים קשים וטען כי "פלסטין מעולם לא הייתה קיימת" וזהו "שקר שחייבים להפסיק אותו". הוא האשים את מרטין בכך שהיא "מנסה לבצע דה-לגיטימציה לישראל" ולהכפישו אישית. "מי נתן לך את הסמכות? איך את מעיזה?!" קרא לעברה.

מרטין השיבה במתקפה חריפה והאשימה את יוסף בכך שהוא "מרגל של המודיעין הישראלי". יוסף, שקיבל בסופו של דבר אזרחות אמריקאית לאחר שנמלט לארה"ב בעקבות חשיפת פעילותו כמרגל למען ישראל, התפרץ לעברה: "אבי, את מביאה כאוס לארצות הברית ותישאי באחריות! את פשוט פושעת כמוהם!".

הוויכוח הלך והסלים עד כדי כך שמנחה התוכנית פירס מורגן לא הצליח להסתיר את זעזועו וקרא בתדהמה: "וואו!".

עבר לא פשוט
מסעב חסן יוסף הוא בנו של חסן יוסף, מראשי חמאס בעזה והאיש שחשב על התאבדות במהלך פיגועים כשיטת לוחמה לגיטימית. חסן יוסף נחשב לדמות מפתח בתחיית החמאס בשנות ה-80 וריצה עשרות שנות מאסר בבתי הכלא של ישראל והרשות הפלסטינית.

בניגוד לאביו, מסעב חסן יוסף הצעיר בחר בדרך הפוכה. בשנת 1997, בגיל 22, הוא גויס על ידי שירות הביטחון הכללי כסוכן כפול, לאחר שאיים על שוטרים פלסטינים בשל הטרדה מינית כלפי אחיותיו. הוא אימן ארגונים צבאיים של חמאס, ושימש חוליה מקשרת בין חמאס לפתח.

במשך עשור סיפק יוסף מידע חשוב והוביל למעצרים של פעילי חמאס בגדה המערבית. בשנת 1996 חשף רשת טרור של חמאס בזמן שהתנהלו מגעים לטובת הסכמי אוסלו. חשיפת פעילותו בשירות הביטחון הכללי גרמה לו לנוס משטח הרשות הפלסטינית והוא קיבל בסופו של דבר מעמד מקלט מדיני בארה"ב בעזרת ממשלת ישראל.

יוסף אמנם זכה להערכה על ביקורתו הנוקבת כלפי החמאס ותמיכתו בישראל, אך לא פעם הוא עורר סערה בדבריו החריפים והקיצוניים. במהלך התוכנית הזו הוא אף העלה את האפשרות של שימוש בגז רעיל נגד פעילי חמאס החמושים שמסתתרים במנהרות ברצועת עזה, תוכנית שיכולה להיחשב כפשע מלחמה.

תרגום ושיתוף: הללו – הקרן לקידום ישראל בעולם

Back to top button