מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר מטלטל: מפלגת השלטון מאבדת מנדטים ובן גביר עובר למספר חד ספרתי

הקואליציה מאבדת השבוע שלושה מנדטים לטובת האופוזיציה (ללא חד"ש־תע"ל), זאת על רקע הפעולה הצבאית שהחלה ברפיח, המשך ההתכתשויות מול חיזבאללה בצפון, הקיפאון המתמשך במשא ומתן לשחרור החטופים והאיומים של נשיא ארה"ב על הפסקת אספקת החימושים לישראל. כך מתפרסם הבוקר (שישי) מסקר מעריב שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

לאחר מגמת התחזקות שנרשמה בשבועיים האחרונים, מפלגת השלטון (הליכוד) בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מאבדת שני מנדטים וצונחת ל-17 בלבד. מפלגת המחנה הממלכתי של גנץ מתחזקת במנדט ועולה ל-32. עוצמה יהודית בראשות השר איתמר בן גביר מאבדת מכוחה ויורדת למספר חד ספרתי של 9 מנדטים בעוד שמפלגת העבודה עוברת לראשונה את אחוז החסימה ומשיגה ארבעה מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי מפלגת יש עתיד בראשותו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד שומרת על יציבותה ונותרת המפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים. ישראל ביתנו מקבלת 11 מנדטים, ש"ס – 10 מנדטים, יהדות התורה – 7 מנדטים, חד"ש-תע"ל – 5 מנדטים, רע"מ והציונות הדתית כל אחת מהן ארבעה מנדטים ומפלגתו של גדעון סער ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי מפת הגושים האופוזיציה עם 68 מנדטים (ללא 5 מנדטים של חד"ש-תע"ל) והקואליציה עם 47 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בני גנץ מוביל עם 47% כשנתניהו מולו עם 34%. 19% השיבו שאינם יודעים.

עוד נתון מעניין שעולה מהסקר הוא ש-70% מביעים מידת אמון נמוכה או די נמוכה בממשלה. האמון בצה"ל גם כן ירד בצורה ניכרת מ-75% בחודש מרץ ל- 59% בלבד החודש (מאי). כמו כן, לאחר התפטרותו של אמ"ן אלוף אהרון חליוה, 70% מהציבור בישראל סבורים שגם על הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי להתפטר.

בנימין נתניהו - בני גנץ
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button