חדשות הארץמבזקים

"לא יודעים איך יתפתח הלילה, הישארו בסמוך למרחבים המוגנים"

במהלך הערב (שישי) זוהו 35 שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב העיר קריית שמונה. מערכת כיפת ברזל יירטה 15 שיגורים וכ-20 נפלו בשטח העיר. עשרות בתים וכלי רכב נפגעו וכן נזק כבד נגרם לרכוש ולתשתיות בעיר. על אף המטח הכבד למרבה המזל לא היו נפגעים בגוף.

דובר עיריית קריית שמונה, דורון שנפר מסר כי "לאור פניות רבות של תושבים, אנו מבהירים כי הצבנו שמירה סמוך לכל הבתים שנפגעו. מאבטחים ישהו באותם מקומות במהלך כל השישי-שבת 24/7. תושבים שעודכנו כי ביתם נפגע מתבקשים לדווח על כך למס רכוש."

קב"ט העיר, אריה דקל ביקש מהתושבים שנשארו בעיר שלא להגיע לזירות נפילה ולא לגעת או להתעסק עם הנפלים הרבים שפזורים ברחבי העיר, "החבלנים יפוצצו במהלך סוף השבוע ותחילת שבוע הבא את הנפלים שנמצאים בחצרות הבתים והרחובות. אנחנו מבקשים לא לגעת ולא לנסות להתעסק עם זה. מקסימום להרים טלפון למוקד, לביטחון או ליקל"ר ולדווח על הנפל הזה, שנוכל להגיע ולסגור את הנקודה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום אמר דובר העירייה כי "ההנחיות כרגע בשלב הזה לתושבים הן להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, כי אנחנו עדיין לא יודעים איך יתפתח הלילה. הדי הפיצוצים שאתם שומעים כרגע הם תגובה של צה"ל על כל מה שקרה פה במהלך הערב הזה".

כמו כן, המוקד העירוני של עיריית קריית שמונה זמין עבור התושבים לכל שאלה 24/7 במספר: 1700550106.

יש לציין כי מדובר ביום לחימה אינטנסיבי מאוד בצפון שהחל בשעה 08:32 בירי טיל נ"ט לעבר גזרת כפר יובל. זוהתה פגיעה בשטח פתוח ולא דווח על נפגעים בגוף. בשעה 13:10 בוצע ירי נ"ט נוסף אך הפעם לעבר גזרת משגב עם. זוהתה פגיעה בבית אשר גרמה לשריפה שפרצה במקום. לא דווח על נפגעים בגוף גם מהירי הזה.

בהמשך, בשעה 14:20 נשמעו אזעקות בקריית שמונה, צפון העמק ורכס רמים בעקבות חדירת כלי טיס עוין. האירוע הזה הסתיים ללא דיווח על נזק או נפגעים.

בשעות 17:30 ו-17:48 נשמעו אזעקות בקריית שמונה ורכס רמים בעקבות מטח כבד שנורה משטח לבנון. בוצע מספר גדול של יירוטים וזוהו נפילות בעיר ובשטחים פתוחים. נגרם נזק ופרצו שריפות, אך לא דווח על נפגעים בגוף. בשעה 18:33 נשמעה שוב אזעקה בקריית שמונה ובמרגליות – בוצעו יירוטים ולא דווח על נזק או נפגעים בגוף מהירי הזה.

צילום: דוברות עיריית קריית שמונה

Back to top button