מבזקיםצבא וביטחון

תיעוד מרתיח: אדם חמוש חדר לזיקים וטייל בבסיס במשך דקות ארוכות

הטבח החמור והמזעזע שאירע כאן ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס, כנראה שלא הצליח לזעזע מספיק את צה"ל, שאיך לומר? נתפס באותו היום עם "המכנסיים למטה". כעת נראה שההפקרות, השאננות והקונספציה העמוקה שמושרשת בלב הארגון ממשיכה להוביל לכשלים מערכתיים שכבר בלתי ניתנים להסבר.

בתיעוד שהביאה הערב (שישי) הכתבת הצבאית של כאן 11, כרמלה מנשה, נראה אדם חמוש מסתובב בתוך הבסיס הצבאי זיקים דקות ארוכות מבלי שאיש חושד בו לפשר מעשיו במקום. בסרטון שצילם בעצמו הוא מסביר כי נכנס לבסיס דרך הש.ג כשהוא פתוח לרווחה ללא כל שמירה ומכשיר הקשר אף נמצא על השולחן כשבסביבה אין איש. "אף אחד לא שאל אותי מי אני מה אני. אפשר לטייל פה. אף אחד לא מעניין אותו", אמר בזעם האזרח המודאג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדובר צה"ל אמרו בתגובה כי "מדובר באירוע חריג אשר יתוחקר ויטופל משמעתית." כמו כן ציינו כי "בסמוך לעמדה המופיעה בסרטון ישנה עמדת שמירה נוספת מאויישת".

כזכור, בבוקר יום הטבח בשבת חדרו אל בסיס הטירונים בזיקים כ-50 מחבלי חמאס. בקרבות שהתנהלו במהלך היום נפלו שבעה חיילי צה"ל, ביניהם מפקד פלוגת טירונים וסגניתו. שבעה לוחמים נוספים נפצעו.

האירוע הזה חמור מאוד ובלתי מקבל על הדעת. קשה להתעלם מהזלזול המחפיר בנהלי השמירה שכן מדובר בהפקרה לשמה שאפשרו לאדם חמוש להיכנס למקום שבו יש ריכוזי כוחות צבא מבלי שאיש יחשוד בו או יבדוק את זהותו. האם יכול להיות שאירוע כזה יכול להתרחש אחרי הטבח המזעזע שאירע במקום? התשובה ברורה. צה"ל חייב להקשיח את הנהלים ולבצע ביקורת יזומות בתדירות גבוהה ובמיוחד בימי המלחמה על מנת שאירועים כאלה לא ישנו. הפעם זה היה אזרח מודאג, מחר חלילה זה יכול להיות מחבל או אלי אפילו חוליית מחבלים.

Back to top button