בידורמבזקים

אירוויזיון 2024: שוויץ ראשונה בטבלה, ישראל סיימה במקום החמישי

לאחר לילה מרגש של תחרות, ישראל סיימה במקום החמישי באירוויזיון 2024 שנערך במאלמו, שוודיה. נציגת ישראל, עדן גולן, קיבלה 375 נקודות על ביצוע שירה "הוריקן" – מתוכן 323 נקודות מהקהל ורק 52 מהשופטים.

את המקום הראשון תפסה שווייץ עם 591 נקודות לשיר "The Code" בביצועו של נמו. זהו הניצחון השלישי של שווייץ באירוויזיון, לאחר שהפעם הראשונה הייתה בשנת 1956 והשנייה בשנת 1988 עם סלין דיון. קרואטיה, שהייתה המועדפת בהימורים, הסתפקה במקום השני, ואוקראינה וצרפת השלימו את המקומות הראשונים בטבלה לפני ישראל שכאמור ניצבת במקום החמישי והמכובד.

בניקוד השופטים, ישראל קיבלה 2 נקודות מלטביה, ומלטה, גיאורגיה, מולדובה וצרפת העניקו לישראל 3 נקודות כל אחת. ליטא העניקה 4 נקודות, אסטוניה ובלגיה 5 נקודות כל אחת, ונורבגיה, גרמניה וקפריסין העניקו 8 נקודות כל אחת. ישראל העניקה את 12 נקודותיה לנציגת לוקסמבורג, טלי גולרגנט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
התוצאות הסופיות של תחרות האירוויזיון 2024
התוצאות הסופיות של תחרות האירוויזיון 2024 (צילום מסך)

התקבלו קריאות בוז מהקהל כלפי כל מדינה שהעניקה נקודות לישראל בעת חשיפת הניקוד. עדן גולן אמרה בהתרגשות לאחר ביצוע השיר כי היא גאה במקום הגבוה שאליו הגיעה ועל הזכות לייצג את ישראל בכבוד. היא הקדישה את השתתפותה בתחרות לחטופים המוחזקים בעזה.

לפני התחרות, הזמרת השוודית לורין, זוכת האירוויזיון הקודם, איימה שלא תעביר את הגביע לידי עדן גולן אם ישראל תזכה, כפי שדווח בסאן הבריטי. במהלך היום צעדו אלפים במאלמו במחאה נגד ישראל, וקריאות "אינתיפאדה!" ו"ישראל ברא!" נשמעו.

הטלוויזיה הבלגית הציגה את השקופית המסורתית "מגנים את הפרת זכויות האדם של ישראל", ונציגת פורטוגל עלתה לבמה עם עיטורי צבעי הדגל הפלסטיני על ציפורניה.

הולנד, שאמורה הייתה להשתתף בתחרות, הודחה במפתיע לאחר ש"תקרית אלימה" של נציגה, יוסט קליין, נחקר.

באדיבות תאגיד השידור הישראלי, EBU

Back to top button