מבזקיםצבא וביטחון

ראש עיריית שדרות: יום הזיכרון הקשה והכואב ביותר בתולדות ישראל

טקס זיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה התקיים הערב (ראשון) בשדרות במעמד ראש העיר, מפקד מרחב לכיש במשטרה ומפקד תחנת שדרות, נציגי צבא, מאות תושבים ומשפחות שכולות. בהחלטת ראש העיר העבירה העירייה את מקום הטקס מהאנדרטה לזכר החללים לאודיטוריום החדש בבית הספר במקיף הכללי, עקב ירי טילים מתמשך הערב אל עבר העיר.

ראש העיר, אלון דוידי אמר בפתח דבריו. "זהו יום הזיכרון הקשה והכואב ביותר בתולדות מדינת ישראל והעיר שדרות בפרט. משפחת השכול בעירנו התרחבה השנה ב-30 משפחות, שהצטרפו למעגל השכול, הלאומי והמקומי, הכבד מנשוא. השנה, כולנו חווינו על בשרנו את הטבח הנורא שהוביל לפתיחת מלחמת חרבות ברזל שעדיין בעיצומה. רק הערב קיבלנו שוב תזכורת עד כמה מבקשי נפשינו נחושים – עת ירו אל העיר טילים שפגעו וגרמו נזק. העיר שלנו, שמזה למעלה מעשרים שנה – סמל של עוצמה אזרחית וחוסן אנושי וקהילתי, הפכה בין רגע לשדה קרב מדמם ואכזרי. "רחובות העיר השוקקת חיים שלנו התמלאו בהרג ומוות ושינו את פניהם ללא היכר.יחד עם אנשי זק"א המסורים, עסקתי בזיהוי ופינוי ההרוגים, חלקם אנשים שהכרתי אישית. הייתי שם ברחובות העיר כדי לזהות ולכסות את גופות הנופלים ולדאוג לשמירה על כבודם האחרון".

דוידי הוסיף כי, "בערב הקדוש הזה ניתן את תשובתנו הכפולה למבקשי נפשנו: לא תנצחו אותנו, לא תפחידו אותנו, לא תגרשו אותנו. נכה בכם. נכה בכם בכל עוצמתנו. כפי שכוחותנו תפסו וחיסלו את רבי המרצחים – קודמיכם בתפקיד השטן, כך יגיעו לכל אחד מכם. נאטום את אוזנינו לנהמות המגיעות מאומות העולם לעצור את המלחמה. נכה בכם עד חורמה. אנו דבקים בַּאמונה שמלווה אותנו אלפי שנים, אנו דבקים בַּאמונה, בְּצדקת הדרך שלנו, בַּזכות שלנו על ארץ אבותינו, אליה שַבנו אחרי הגלות הארוכה. בַּזכות שלנו לחיות חיים נורמליים, ככל העמים, בביטחון ובשלום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר ראש העיר: "אנו עומדים כאן הערב לצד המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה וקוראים למנהיגי המדינה: עליכם להמשיך בכל הכוח ולסיים את המשימה שהיא מיטוט מוחלט של ארגון החמאס ברצועת עזה והשבת כל השבויים והחטופים לביתם בריאים ושלמים ובהם מישל ניסנבאום שלנו, תושב העיר  שנחטף באכזריות לרצועת עזה בשעה שיצא מביתו וסיכן את חייו על מנת להציל את נכדתו. לצד זה חובה עליכם להשיב את השקט והביטחון לתושבי שדרות והעוטף ולתושבי הצפון ויהודה ושומרון".

במהלך הטקס נשמעה אזעקת "צבע אדום" בעיר. מהעירייה נמסר על שיגור של 2 רקטות לעבר העיר. רקטה אחת יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

ראש עיריית שדרות בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל
צילום: דוברות עיריית שדרות
בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל בשדרות
צילום: דוברות עיריית שדרות

תגובה אחת

  1. מאז 7.10 רונן בר ודדי ברנע לא עוזבים אחד את השני. פעם היינו מתים לדעת מי זה ראש המוסד. עכשיו מופיעים חופשי. ממש צמד חמד. לא מפסיקים להופיע יחד. בקהיר, בקטר, בקבינט ובעצרות זיכרון.

Back to top button