חדשות הארץמבזקים

חולדאי בעצרת בתל אביב: עוז רוח לא יכול לחפות על מחדלים

עיריית תל אביב-יפו קיימה הערב (ראשון), את אירוע יום הזיכרון המסורתי "שירים בכיכר" בספורטק תל אביב, פארק גני יהושע. האירוע נערך במעמד רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו, בהנחיית ליאור אשכנזי והתארחו בו האמנים המובילים בישראל (לפי סדר א'-ב'): ברי סחרוף, יגל אושרי, יוני רכטר, יסמין מועלם, מאיה בלזיצמן, מקהלת בת- קול, נטע ברזילי, נינט טייב, עברי לידר, להקת פיקוד צפון, קרן פלס, שרית חדד.

ראש העיר רון חולדאי אמר בנאומו: "בשבעה באוקטובר 2023, בדיוק חמישים שנה אחרי אוקטובר 1973, נקרא דור צעיר, דור חדש, דור שעבורו מלחמת יום הכיפורים היא היסטוריה רחוקה, להגן שוב על הבית. אלא הפעם התביעה להגן על הבית לא הייתה מטאפורה. זו הייתה המציאות הרעה אליה נחשפנו. אזרחים הופקרו, נטבחו ונחטפו, בין שבילי רעים לשבילי נחל עוז, ומרחובות אופקים ועד לפאתי שדרות. גם הפעם מסירות הנפש חיפתה על הכשלים, כשלים שעד לרגע זה המנהיגות לא לקחה עליהם אחריות".

יוד אמר חולדאי: "לדור הלוחמים והלוחמות של היום, יש סיפור משלו. גם לו יש עלילות גבורה, שמלוות בעזות נפש, אומץ בלתי רגיל ויכולות מקצועיות שהדהימו את כולנו. ואנחנו נותרנו עם לבבות שבורים ומרוסקים, של הורים, משפחות, ילדים, אהובות ואהובים. נותרנו עם הנופלים והנופלות, אלה שנטבחו ואלה שנפלו בקרב. נותרנו עם לוחמות ולוחמים פצועים בגופם וברוחם. נותרנו עם חטופים וחטופות שעדיין הם נטושים לגורלם. עוז רוח לא יכול לחפות על מחדלים. אם חפצי חיים אנחנו נהיה חייבים להפיק לקחים קשים ולא להירתע. מי שיצא לקרב כשהוא יודע מולדת וארץ, ים ושמים, חירות ודמוקרטיה, חופש ועצמאות: "הוא לא יניח שנשכח את ההולכים" – כמילות השיר. לנצח נישא בליבנו את הנופלים ואת הנופלות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שרים בכיכר- טקס יום הזיכרון בתל אביב
צילום: דור נבו
שרים בכיכר- טקס יום הזיכרון בתל אביב
צילום: דור נבו
שרים בכיכר- טקס יום הזיכרון בתל אביב
צילום: דור נבו
שרים בכיכר- טקס יום הזיכרון בתל אביב
צילום: דור נבו

תגובה אחת

Back to top button