חדשות הארץמבזקים

השר בן צור: "דמותה הטהורה עלתה לנגד עיניי ופצעה את נימי נשמתי"

שר העבודה יואב בן צור נשא אמש (ראשון) נאום בטקס 'שירים לזכרם' בכנסת ישראל ואמר כי "אין במילים לתאר את גודל אבדן החיים והשכול הכבד שפקד את עמנו, אוקיינוס של רוע ואכזריות שלא הכרנו. את זעקתם של 39 ילדים, אשר נרצחו במות קדושים עת זעקו שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, רגעים ספורים לפני שרוצחיהם הארורים נטלו את חייהם לעיני הוריהם."

השר בן צור הוסיף כי "רציחתם של רועי וסמדר עידן הי"ד מהיישוב כפר עזה, הורים גיבורים שנלחמו בשארית כוחם במרצחים הארורים בשביל להגן על ילדיהם ועלו בסערה השמימה בלי לדעת מה עלה בגורל יקיריהם, פצעה את ליבי והשאירה בי חותם עז של יגון קודר. הלב בכה על מר גורלם של שני הילדים הרכים שהתחבאו בארון במשך שעות ארוכות עת הוריהם מוטלים לפניהם."

"לילה, לילה, מחשבותיי נדדו אל עבר ביתם הקטנה אביגיל, אשר נחטפה באכזריות קורעת לב, לשבי החמאס. דמותה הטהורה עלתה לנגד עיניי ופצעה את נימי נשמתי." הוסיף לתאר שר העבודה את זיכרונותיו בימים שלאחר הטבח המזעזע, "בין הייאוש לתקווה, בין החולשה לחוזקה נאחזתי באמונה – עת ידיה של אביגיל נגעו בידיהם של חיילי צה"ל על מפתן מסוק היסעור, מצאתי נחמה לרפא את הנשמה – קיימנו את צוואתם והחזרנו את אביגיל הביתה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר: "משפחות יקרות, ערב יום הזיכרון ה-76 לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, נישא תפילה למרום לשובם של החטופים במהרה. יהי זכר החללים חקוק ונצור בליבנו לעד".

האירוע נערך ביוזמה משותפת של משכן הכנסת, אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון והאגף לנפגעי פעולות האיבה במוסד לביטוח לאומי.

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button