חדשות הארץמבזקים

ברקע הדי הפיצוצים מעזה, התקיים הטקס הממלכתי בבית העלמין בשדרות

לפני זמן קצר, (שני) הסתיים הטקס הממלכתי ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בחלקה הצבאית של בית העלמין בשדרות. ברקע הטקס נשמעו הדי הפיצוצים מפעילות כוחותינו ברצועת עזה.

הטקס התקיים במעמד משפחות החללים ותושבי העיר. בטקס לקחו חלק ראש העיר, אלון דוידי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד, ראש מנהלת תמיכה ושיקום יישובי עוטף עזה, תת-אלוף (מיל׳) פנחס בן מויאל, מפקד תחנת שדרות, סגן-ניצב דביר ארובס ומשתתפים נוספים.

נציג המדינה, ח״כ זאב אלקין (הימין הממלכתי), נשא נאום והניח את זר מדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״תחושה מיוחדת עם אחריות גדולה להיות דווקא בעיר הזו שאני כה אוהב. בדרך כלל בטקסים האלה מדברים על הנופלים בהגנה על המדינה בכל גבולותיה. כאן בטקס הזה הנופלים נהרגו בהגנה על בתיהם ורחובותיהם בעירם. מה ניתן לומר לעיר ששלושים מבניה נפלו ביום אחד, שליש מהם אנשי כוחות הביטחון.״ אמר.

״חלקם קבורים כאן בבית העלמין, חייל, שלושה שוטרים והשוטרת מור שקורי ז״ל שהייתה צריכה לחגוג את חתונתה בעוד שבועות ספורים. מה ניתן להגיד? יכול להיות שאין מה להגיד, שותקים, מתחברים ובוכים ביחד. ציינו בשבוע שעבר את יום השואה, עכשיו את יום הזיכרון ובערב את יום העצמאות. הרצף הסמלי הזה הפך השנה למוחשי מאוד. שקענו בוויכוח איך נחיה במדינה הזאת, אך שבעה באוקטובר הזכיר לנו שאנחנו עוד במאבק על עצם הזכות לחיות כאן.״ הוסיף.

עוד אמר כי ״בשביל המאבק הזה בדיוק קמה מדינת ישראל. אותה מדינה שתפקידה הוא למנוע מקרים מסוג זה. אנחנו נמצאים במלחמה, מלחמה על הבית בה אין לנו דרך אחרת מלבד לנצח. אין עוד מדינה בה יומה השמח ביותר, העצמאות, סמוך ליומה העצוב ביותר. השנה אנו מבינים באופן עמוק את המשמעות של כך. בלי המלחמה על הבית והמחיר שאנו משלמים לא יהיה יום העצמאות.״

״השנה יהיה קשה לשמוח שמחה מלאה ביום העצמאות, כשבנינו עוד בשבי ואיבדנו מספר בלתי נתפס מאנשינו. אבל עדיין נציין ביום הזה את הדבר היקר מכל שהקמנו על אדמת ארץ ישראל- והוא מדינת ישראל ישראל שתפקידה להגן על העם הזה כדי שיניח כאלו כפי שהתרחשו בשדרות בשבעה באוקטובר, לא יחזרו לעולם. יהי זכרם של הנופלים ברוך. נזכור אותם לעד״. אמר לסיום

טקס יום הזיכרון - בית העלמין הצבאי - שדרות

טקס יום הזיכרון - בית העלמין הצבאי - שדרות

Back to top button