חדשות חוץמבזקים

היחסים מחריפים: אנתוני בלינקן מתח ביקורת קשה על ישראל

ארצות הברית מחריפה את הטון כלפי ישראל בשל המשך הפעולות הצבאיות ברצועת עזה ומתחה ביקורת חריפה על דרכי הפעולה הישראליות לנוכח אובדן חייהם של תושבים עזתים חפים מפשע. בכלי התקשורת בארצות הברית תיארו את דבריו של מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן כ"ביקורת הקשה ביותר שנשמעה מצידו מאז ה-7 באוקטובר".

כאמור, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הטיח דברים קשים כלפי ישראל במהלך ראיון טלוויזיה ברשת CBS לתוכנית "Face The Nation", תוך הבעת חוסר שביעות רצון עמוק מהטקטיקות הישראליות וחוסר היערכות לשלב שלאחר המלחמה. בלינקן ציין כי הממשל האמריקני "לא ראה תכנית ברורה ואמינה להגנה על אזרחים" מצד ישראל, כמו גם לא תכנית לתקופה שלאחר הלחימה.

בלינקן ביקר בחריפות את כוונת ישראל לצאת למתקפה נגד העיר רפיח, אשר מהווה מקום מקלט לכ-1.2 מיליון פליטים פלסטינים, והזהיר מפני טבח בתושבים. "אולי יזכו להצלחה ראשונית מסוימת, אבל פוטנציאלית במחיר נורא לתושבים העזתים, אבל כזו שאינה עמידה ואינה בת קיימא. הם יחוו התנגדות ממושכת ויישארו הרבה אנשי חמאס חמושים, לא משנה מה יעשו ברפיח, בין אם הם ייישארו שם או שיצאו מעזה, כפי שאנו מאמינים שהם צריכים לעשות." אמר בילינקן בהתייחסו לפעולה הצבאית של ישראל ברפיח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההערות החריפות של בלינקן הגיעו לאחר שהממשל האמריקני החליט בשבוע שעבר לעצור משלוח של פצצות כבדות לישראל. על פי דיווחים, המהלך נבע מחשש כי השימוש בנשק כבד זה באזורים צפופי אוכלוסייה כמו רפיח יגרום לפגיעה קשה בתושבים.

בלינקן ציין כי ממצאי ממשל ביידן מעידים כי ישראל ככל הנראה הפרה את החוק ההומניטרי הבינלאומי בשימוש בנשק הנתמך בידי ארה"ב, לנוכח אובדן החיים הגבוה בקרב התושבים בעזה.

הביקורת החריפה עלולה לגרום למתח נוסף של היחסים בין וושינגטון לירושלים, שבעבר נהנו מתמיכה עיוורת כמעט מצד ממשל ביידן. יחד עם זאת, בלינקן הבהיר כי "ארצות הברית ממשיכה להעריך את בריתה עם ישראל, אך לא ניתן לעצום עיניים מול אירועים המציבים חששות לגבי שימור החוק ההומניטרי הבינלאומי."

נתניהו - בלינקן - פגישה
צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

3 תגובות

Back to top button