מבזקיםמצרים

דיווח חריג: חשש מפני ערעור היחסים הדיפלומטיים עם מצרים

המשך הלחימה של ישראל ברצועת עזה ובמיוחד לאחר הפעולות הצבאיות בימים האחרונים ברפיח, מציב משבר חדש עם מצרים שמאיים על היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, כך דווח הבוקר (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל.

על פי הדיווח, מצרים שוקלת צעדים דרסטיים של הורדת דירוג היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, ובכלל זה החזרת שגרירה מתל אביב לקהיר. הסיבה לכעס המצרי היא הפעולה הצבאית הישראלית במעבר רפיח, שעליו השתלטו כוחות צה"ל בשבוע שעבר.

הדיווח הבוקר מגיע גם על רקע ההודעה המצרית מהימים האחרונים על כך שתצטרף לתביעה של דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג, המאשימה את ישראל ברצח עם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן שוחח אתמול עם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי וביקש ממנו לפתוח את מעבר רפיח לעזה, אך גורמים מצריים מאיימים כי המדינה תסרב לשתף פעולה עם ישראל בהפעלת המעבר.

כמו כן, מקורות מצריים מוסרים כי ישראל עדכנה את קהיר רק שעות ספורות לפני תחילת המבצע, בניגוד להבטחות שניתנו קודם לכן. לטענת המצרים, ישראל הבטיחה להימנע מפגיעה במעבר רפיח, שמשמש כנקודת כניסה מרכזית לסיוע הומניטרי לרצועת עזה הנצורה. "אף אחת מההבטחות הללו לא התממשה, כשישראל נתנה לנו הודעה קצרה מאוד לגבי הכניסה למעבר", אמר גורם מצרי לוול סטריט ג'ורנל המכיר את הפרטים.

המתיחות בין שתי המדינות השכנות, שהן בנות ברית מרכזיות של ארצות הברית במזרח התיכון, מציבה אתגר חדש לממשל ביידן. וושינגטון שיבחה בעבר את מצרים על תפקידה כמתווכת בסכסוך הישראלי-פלסטיני, ומקווה לסייע בהשגת הפסקת אש חדשה ברצועת עזה.

למרות הזעם המצרי, מומחים מעריכים כי קהיר וירושלים ישמרו על הסכם השלום ההיסטורי מ-1979 ולא ינתקו לחלוטין את הקשרים. עם זאת, ללא הבנות ופיוס, הדרדור ביחסים הדיפלומטיים צפוי להימשך. ישראל תזדקק למצרים כמתווכת להסדרים עתידיים בעזה, מסבירים המומחים.

נשיא מצרים עבד אל פתיס א-סיסי
נשיא מצרים. צילום: סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה"

תגובה אחת

  1. חשש שישראל תוכיח לעולם מאיפה הגיעו כל הברחות הנשק, וכמה במצריים מעלימים עין😡

Back to top button