חגיםמבזקים

צפו בשידור החי מחידון התנ"ך העולמי וברכת רוה"מ נתניהו למשתתפים

חידון התנ"ך העולמי נערך היום (שלישי) בירושלים בהשתתפות בני נוער מישראל ומרחבי העולם. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון ברכה למשתתפי ומשתתפות חידון התנ״ך העולמי, ביום העצמאות ה-76 למדינת ישראל.

ראש הממשלה אמר למשתתפים בחידון המסורתי הנערך מידי שנה ביום העצמאות: "משתתפי ומשתתפות חידון התנ"ך היקרים, בשמחת תורה עברנו אירוע בסדר גודל תנ"כי. אויבינו תקפו אותנו דווקא ביום שבו עם ישראל חוגג את רציפות הלימוד מ"בראשית", וחוזר חלילה". .

ראש הממשלה הוסיף: "זה אינו דבר חדש. התנ"ך מלמד שכבר לפני אלפי שנים ידענו מלחמות. אברהם אבינו, משה רבנו, יהושע בן נון, השופטים, דוד המלך, בנו שלמה המלך – כולם נאבקו באויבים מרים. כבר אז לא נכנענו להם, כבר אז לא הרכנו ראש. הנביא מיכה אומר: "כי נפלתי – קמתי". שילמנו מחיר, אבל השבנו מלחמה שערה. ניצחנו את דורשי רעתנו. הבטחנו, בעזרת ה', את נצח ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו הדגיש: "ידידיי, התנ"ך הוא מקור החיים עבורנו. אנו שואבים ממנו ערכי נצח. שורשי זהותנו נעוצים בתנ"ך, וכך גם זכותנו על ארץ ישראל. החיבור לשרשרת הדורות יסודו בספר הספרים. קו ישר מחבר את הכתוב בספר נחמיה למלחמה הנוכחית: "הילחמו על אחיכם, בניכם ובנותיכם, נשיכם ובתיכם". והנה עוד נקודת חיבור, בספר יואל: "כגיבורים ירצון, כאנשי מלחמה יעלו חומה". בזכות לוחמינו הגיבורים יש חומת מגן למדינתנו".

ראש הממשלה אמר עוד: "אני פונה אליכם, משתתפי החידון מישראל ומהתפוצות: המשיכו להפיץ את אהבת התנ"ך. המשיכו ללמוד, המשיכו ללמד אחרים. אני תמיד גאה בכך, שזו המסורת גם במשפחה שלי. אביה של רעייתי שרה, שמואל בן ארצי ז"ל, היה מחנך ומורה לתנ"ך, שהטביע את אהבת התנ"ך בדורות רבים של תלמידים".

ראש הממשלה חתם את דבריו: "שמואל היקר הפך את בננו אבנר לאוהב תנ"ך מושבע. גם אבנר השתתף בחידון התנ"ך – החידון הזה, בהיותו בן 15, כשהיה תלמיד בתיכון שליד האוניברסיטה העברית. אבנר זכה להיות חתן התנ"ך הארצי של ישראל, וסגן שני לכלת התנ"ך בחידון העולמי. כולנו נוסיף לשאוב כוח ורוח מהתנ"ך. נמשיך לאהוב תנ"ך, נמשיך ללמד תנ"ך. יום עצמאות שמח, והעיקר – חזק חזק ונתחזק".

חידון התנ"ך - משתתפים -
צילום: רונן חורש לע"מ
חידון התנ"ך - משתתפים -
צילום: רונן חורש לע"מ
חידון התנ"ך - משתתפים -
צילום: רונן חורש לע"מ
חידון התנ"ך - משתתפים -
צילום: רונן חורש לע"מ
צילום: לע"מ

Back to top button