חדשות הארץמבזקים

עשרות עצים נטעו ב"חורשת הגיבורים" לזכר הנופלים בשומרון

אלפי בני אדם הגיעו היום (שלישי) מכל רחבי הארץ לטייל בשומרון ביום העצמאות ה-76 של ישראל, וביקרו באירוע המרכזי – שהועתק מחטמ"ר שומרון השנה בשל המלחמה, ל"גבעות עולם" שבאיתמר. הבאים הצטרפו למשפחות השכולות שנטעו את חורשת "גיבורי השומרון" לזכר הנופלים בשומרון.

בין המשפחות השכולות שהגיעו: בני משפחתו של אור (אורוש) רן שנפל בקרבות ה 7 באוקטובר שהאירוע התרחש בביתם. הרב מנחם פליקס ורעייתו, ממייסדי ההתיישבות ביו"ש שבתו עפרה נרצחה בפיגוע ירי כשהייתה בדרכה לביתה באלון מורה, נחמן זולדן ורעייתו הוריו של עדודי הי"ד שנרצח בפיגוע ירי כשהיה בדרכו לביתו בשבי שומרון, בני משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע ירי, שלומית צייגר אלמנתו של יצחק צייגר שנרצח בפיגוע ירי בעלי בחודש פברואר האחרון, הוריו של סגן מתן זגרון מאיתמר שנרצח בפיגוע בתחנת הדלק באריאל וכן הוריו של סמ"ר שילה סימן טוב מהישוב צופים שנהרג בעת מילוי תפקידו

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, נטע עץ יחד עם הרב פליקס ומנחם זולדן לזכר ילדיהם שנפלו. המבקרים באירוע המרכזי של יום העצמאות בשומרון ,נהנו ממופע עם אריאל קרן, ערוץ מאיר, ממתחם חץ וקשת, מתחם מנגלים ודוכני משחק חוויתיים, מסלול מכשולים לנוער. מתחם ג'מבורי לקטנטנים ומתנפחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש מועצת שומרון אמר: "אני מבקש בשם כל התושבים בשומרון להצדיע לכל המשפחות היקרות שנמצאות כאן, שנתנו את היקר מכל, למען קיומו של עם ישראל, למען קיומה של מדינת ישראל. אנחנו מתארחים אצל משפחת רן. אני הגעתי לכאן לפני כמה חודשים עם כמה קצינים בשביעי לעשירי בלילה כדי לבשר את הבשורה הכי קשה. כשאברי יצא מהבית שלו כאן, וראה אותנו, הוא שאלה אחת, הוא שאל: "מי?" אמרנו, למה אתה שואל מי? הוא אמר, כי יש לו 6 ילדים וחתנים בשמחת תורה כבר בלחימה, והוא רק רצה לדעת מי מהם נהרג."

עוד הוסיף דגן: "אנחנו באנו לכאן ביום העצמאות כדי להתמלא כוח מהאדמה כאן של גבעות עולם, חלוצת החוות במאחזים ביהודה ושומרון. ממפעל החיים הזה יצאו 150 מאחזים וחוות, נגיע גם למאתיים בעזרת השם ושלוש מאות וארבע מאות – "ופרצת ימה וקדמה, צפונה ונגבה". ולא פחות מזה עוצמה של כוח אדיר של ציונות. ואנחנו עם הרוח הזו ננצח בכל מקום: ביהודה ושומרון – יגורו כאן מיליונים, ובעוטף עזה, וגבול הצפון וגם בגוש קטיף בעזרת השם, יגיעו לכאן כולם. ועם ישראל יגיע לכאן ומהכוח שלכם עם ישראל ינצח".

נטיעת עצים בשומרון
צילום: מועצת שומרון

Back to top button