מבזקיםפנאי

עוטף עזה זה קאן: הביתן הישראלי בפסטיבל קאן

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הכריז היום על פתיחת הביתן הישראלי בפסטיבל קאן בסימן סרטים ישראלים מעוטף עזה. הביתן הישראלי יוקם זו הפעם השמינית בחסות משרד התרבות והספורט, ויוקדש ליצירה קולנועית, קופרודוקציות ושיתופי פעולה בין תעשיית הקולנוע הישראלי לבין תעשיות קולנוע זרות.

פסטיבל קאן - עוטף עזה
צילום: משרד התרבות והספורט

הביתן יוקדש השנה לתושבי עוטף עזה, ולראשונה, יוצגו סרטים ישראלים של יוצרות ויוצרים ממכללת ספיר בשדרות, אשר יחשפו את המציאות הבלתי נתפסת של תושבי העוטף. בין היתר, מהן ההשלכות של חשיפה ממושכת לאירועים טראומטיים על ילדי העוטף, מהן ההשלכות שנלוות למגורים במקום שבו מתקיימת שגרת חירום ועוד. כל הסרטים צולמו לפני ה-7/10. לאחר הקרנת הסרטים, יתקיים שיח בהובלת הבימאית מיכל לביא, שסרטה מוצג בביתן, וגיסה עמרי מירן חטוף בעזה.

פסטיבל קאן - עוטף עזה
צילום: משרד התרבות והספורט

בנוסף להקרנות הסרטים, יתקיימו בביתן פאנלים בינלאומיים בנושא "גיוון בקולנוע" ופאנל נשים, שבו ישתתפו הנשים שמנהלות את תחום הקולנוע במדינות עם קונפליקט. עוד יתקיימו אירועים ומפגשים עם אנשי תעשיית הקולנוע, שמטרתם לקדם דיאלוג ושיתופי פעולה בינלאומיים. הפביליון הישראלי בפסטיבל קאן פתוח למבקרים החל מ-14 במאי ועד ה-21 במאי 2024.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

פסטיבל קאן - עוטף עזה
צילום: משרד התרבות והספורט

 

Back to top button