בידורמבזקים

עם גיטרה חשמלית בפאב: ההופעה המפתיעה של מזכיר המדינה האמריקאי

בביקור שערך בקייב, בירת אוקראינה, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הפתיע את כולם כשעלה על הבמה לצד להקת הרוק המקומית "19.99" והצטרף אליהם לביצוע של הלהיט הקלאסי של ניל יאנג "Rockin' in the Free World".

לבוש בחולצה שחורה וג'ינס, ואוחז בגיטרה אדומה של המותג Epiphone, בלינקן פתח את ההופעה בכמה מילים אל הקהל שהתכנס במועדון "ברמן דיקטט" – מקום אגדי בסגנון "ספיקאיזי" במרתף בלב העיר.

"אני יודע שזהו זמן מאוד, מאוד קשה. החיילים שלכם, האזרחים שלכם, במיוחד בצפון-מזרח בחארקיב, סובלים מאוד," אמר בלינקן והוסיף "אבל הם צריכים לדעת, אתם צריכים לדעת, שארצות הברית איתכם. הם נלחמים לא רק למען אוקראינה חופשית, אלא למען העולם החופשי כולו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הביצוע עצמו קיבל תגובות מעורבות. הגיטרה של בלינקן הייתה לא מכוונת כראוי, ונראה היה שכמו פוליטיקאים אחרים, כולל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, גם הוא הבין בצורה שגויה את המסר האירוני של להיט הרוק מ-1989, שמתייחס לכישלונות של ארה"ב, כמו בעיית החוסר בדיור והפשיעה בנשק.

למרות זאת, ישנם אוקראינים רבים שהרגישו שלא היה זה הזמן המתאים עבור שליח ממשלת ארה"ב להציג מופע רוק, בהתחשב בעובדה שלדעתם, העיכובים והתנגדות של הרפובליקנים בקונגרס לסיוע צבאי נרחב הובילו להפסדים קשים בשדה הקרב.

"שישה חודשים של המתנה להחלטת הקונגרס האמריקאי" גרמו ל"אובדן חיים של לוחמים רבים מאוד על העולם החופשי," כתב בוגדן יארמנקו, חבר פרלמנט והדיפלומט לשעבר ממפלגתו של הנשיא זלנסקי, בפוסט בפייסבוק.

"כן, אנחנו מאוד מודים לעזרה החיונית של ארצות הברית. בלעדיה, ככל הנראה היינו מפסידים במלחמה הזאת," הוא הוסיף. "אבל אנחנו גם לא יכולים להתעלם מכל מה שמשאיר את הרושם שמה שארצות הברית מבצעת בשביל העולם החופשי זה לא רוק'נרול, אלא מוזיקה אחרת הדומה לשאנסון רוסי."

עם זאת, לא כולם היו שליליים כלפי הופעתו של בלינקן. גיטריסט להקת "19.99" תיאר את החוויה כ"מרגשת", וסיפר שהרגיש כאילו הם היו להקה ותיקה ביחד כבר שנתיים.

Back to top button