חדשות הארץמבזקים

מכעיס, מרתיח ומקומם: המחבלים שוחררו חצי שנה לאחר הלינץ' המזעזע

שני מחבלים שהיו מעורבים בתקרית אלימה קשה כלפי תושב ישראלי בגוש עציון, שוחררו ממעצר חצי שנה בלבד לאחר האירוע החמור. המחבלים, תושבי הכפר קיסאן, השתתפו בלינץ' אכזרי של עשרות ערבים כלפי התושב שנסע בכביש סמוך, במהלכו הוטחו בו אבנים, הוכה באלימות קשה ואף בוצע ניסיון לחטוף את נשקו.

בעקבות שחרורם של השניים, הציגו גורמים בתנועת הפתח' תמונות שלהם לצד כיתוב "ברוך שובכם, מאחלים שחרור והקלה גם ליתר האסירים הגיבורים". בכפר קיסאן אף בירכו על השחרור ואיחלו למחבלים "חיים מאושרים".

האירוע הקשה התרחש בימי המלחמה האחרונה בעיצומה של עונת המסיק בגוש עציון. התושב שנסע בכביש סמוך למעלה עמוס, נקלע ליידוי אבנים שהוטחו לעברו על ידי ערבים שרעו צאן בצד הדרך. "נסעתי ממעלה עמוס לכיוון תקוע והבחנתי בצד הדרך בעשרה ערבים שרעו עדר צאן של 20 כבשים ליד הכביש. זה מיד החשיד אותי ונדרכתי, ובאמת רגע אחרי שחלפתי על פניהם חטפתי מטר אבנים", סיפר התושב על האירוע המטלטל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף כי "פרקתי מהרכב וביצעתי ירי באוויר כדי להבריח אותם ואולי לנסות לתפוס את אחד המחבלים, אבל אחרי שני כדורים נהיה לי מעצור בנשק. פתאום הגיחו מתוך מטע הזיתים הסמוך 20 ערבים ששהו שם מבעוד מועד כשהם מתחזים למוסקים, והחלו לפרק אותי באלות ואבנים".

התושב המשיך וסיפר: "חטפתי אבן אחת שפתחה לי את הראש, אבל המשכתי להתאבק איתם על הרצפה ולשמור על הנשק שלא יצליחו לחטוף אותו".

"ברגע האחרון הגיע למקום תושב אחר עם אקדח שהצליח להדוף אותם, וכמה רגעים אחרי הגיע גם צבא למקום. פוניתי לבית חולים ואני כאן כרגע, מתאושש מהלינץ'. אם התושב הזה לא היה מגיע ברגע האחרון לא הייתי כאן היום", אמר.

צה"ל עצר את שני המחבלים המרכזיים שהשתתפו בלינץ' והוגש נגדם כתב אישום חמור אך למרות זאת, המחבלים שוחררו כאמור לבתיהם לפני מספר ימים כעבור חצי שנה בלבד.

התושב שעבר לינץ'
התושב שעבר לינץ'. צילום: באדיבות המצלם
התושב שעבר לינץ'
התושב שעבר לינץ'. צילום: באדיבות המצלם

Back to top button