בריאותמבזקים

עזר מציון על החייל שנפל: ״דניאל זכה להציל חיים לא רק בשדה הקרב״

*עמותת עזר מציון בוכה וכואבת את נפילתו של סמל דניאל חמו הי"ד בקרב בצפון רצועת עזה. דניאל זכה להציל חיים לא רק בשדה הקרב- בחודש אוקטובר האחרון זכה לתרום מח עצם ולהציל את חייה של אישה שנזקקה להשתלה.*

מספר ימים לפני פרוץ המלחמה דניאל חמו קיבל טלפון מעמותת עזר מציון בו נאמר לו כי נמצא מתאים לתרומת מח עצם לאישה בשנות ה- 60 לחייה שזקוקה בדחיפות להשתלה שתציל את חייה. דניאל, שהצטרף למאגר מח העצם בעת הגיוס לצה"ל לפני כשנה, נמצא כתורם יחיד המתאים להצלתה בהתאמה של 100%.

דניאל נרתם למשימת הצלת החיים והחל עקב הדחיפות בהליך מזורז של בדיקות לקראת ההשתלה. ב-7/10 היה אמור להתחיל בהליך ההכנה לתרומה. עם פרוץ המלחמה בבוקר שמחת תורה דניאל לחם בשדה הקרב בשדרות, בבארי ובמתחם המסיבה ברעים. דניאל המשיך בלחימה, וההשתלה שהייתה אמורה להתקיים מספר ימים לאחר מכן- נדחתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עקב הדחיפות והחשש לחייה של החולה נעשה בעמותה מאמץ כנגד השעון לפעול לשחרורו של החייל לביצוע התרומה. בעמותה הצליחו ליצור קשר עם מפקדיו בשטח, שהבינו את החשיבות העצומה בהצלת חיים ושחררו את דניאל לשם התרומה. בסופו של דבר, ב-26/10 דניאל הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם עבור אישה שלא הכיר.

דניאל ז״ל אמר: "יש לי זכות, גם כלוחם אתה שואל כמה אני יכול להציל חיים בתור פרט, ופה יש את השילוב של גם של הלוחם וגם הצלת חיים שזה משהו ממש ממשי. תחושות ממש טובות. משהו מטורף."

עזר מציון מצדיעה לגיבור ישראל ומשתתפת בצער המשפחה. מנהלת מאגר מח העצם הלאומי ד"ר ברכה זיסר אמרה: "גם כשדניאל נלחם בשדה הקרב- הוא לא וויתר על הזכות להציל חיים שהגיעה לפתחו. בתוך עומס הלחימה, כשפנינו למפקדים שלו- הם הבינו מיד את המשמעות הגדולה של מעשה התרומה- והתהליך יצא לדרך.״

״נציגי העמותה הגיעו לשטח אל דניאל כדי להסביר לו על ההליך וללוות אותו בפן הרפואי. מאוחר יותר הוא הגיע אלינו למרכז האיסוף בפתח תקווה, פגשנו בחור חייכן, מלא בטוב, ששמח להיטיב עם הזולת. דניאל הי"ד נפל בקרב, אך חייו ימשיכו להתקיים אצל האישה שהציל.״ הוסיפה.

דניאל חמו ז״ל
צילום: עזר מציון
צילום: עזר מציון

תגובה אחת

Back to top button