מבזקיםפוליטי / מדיני

אלפים בעצרת: חוק גיוס שוויוני בלי טריקים ובלי קומבינות

הערב (חמישי) התקיימה בתל אביב עצרת חירום ראשונה בסדרה נגד כוונת הממשלה לחוקק חוק פטור מגיוס לתלמידי הישיבות. את העצרת הובילו ארגוני המחאה הפועלים למען שוויון בנטל, ובהשתתפות אלפי מפגינים.

עיקר הדרישות של ארגוני המחאה:
* אחרי השבעה באוקטובר, הקונספציה שצה"ל יכול להסתדר בלי החרדים – גם היא התנפצה. צה"ל צריך למעלה 7000 חיילים באופן מידי.
* על הכנסת לחוקק חוק גיוס שוויוני שיחול על כלל החברה הישראלית – בלי טריקים ובלי קומבינות.
* הפסקת המימון הממשלתי לכל המוסדות התורניים שמעודדים השתמטות מצה"ל

אל"מ (מיל') גיא צור נאם: "תפיסות קורסות. גם התפיסה שהיתה בצה"ל שטכנולוגיה תאפשר צבא קטן וחכם ושאויבינו נחלשים, קורסת.
"צה"ל צריך לגדול בכחמישים אחוז בכוחו הלוחם. את זה ניתן לעשות רק בשיתוף האוכלוסיה החרדית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "החוק שהממשלה מציעה יפגע אנושות בביטחון המדינה ובכלכלת המדינה. בתוך כך הכפלת הנטל על הנושאים בו תמיד, תקריס אותם כלכלית.
ללא צדקת הדרך, ללא שירות של כולם פשוט לא נשרוד."

סרן (מיל') טובה שלג מארגון שומרים ושומרות על הבית המשותף דיברה בעצרת: "אני מאמינה, שיוכל להיות לנו בית משותף באמת, רק אם ניקח עליו אחריות יחד. וכדי לעשות זאת, אנחנו זקוקים לאחינו החרדים שיתגייסו למשימת השמירה עליו. מתוך כבוד לציבור החרדי אנחנו אומרים היום בצורה ברורה – על הבית הזה לא נוכל לשמור עוד לבד.

עוד הוסיפה: "אני פונה מכאן לממשלת ישראל – איך בדיוק אתם מתכוונים לממש את כל ההבטחות הפופוליסטיות שלכם? אנחנו זקוקים להנהגה שתאמר לעם ישראל את האמת. עלינו למקד את מאמצינו בהחזרת ההרתעה והבטחון לכל הגבולות המופקרים של מדינת ישראל, ובראשם הצפון והעוטף. בשביל המשימה ה"מינימלית" הזו של הגנה על אזרחי מדינת ישראל – משימה בה כשלתם ב7.10, אנחנו זקוקים לעוד כח אדם."
היא סיכמה: "כדי שנוכל לבנות את הבית המשותף הפרטי שלנו, אנחנו צריכים את השותפים שלנו אתנו בבית המשותף הלאומי. כי רק ככה נוכל לשמור על הבית המשותף".

אל"מ (מיל') קובי ריכטר: "שיתוף בעול ובנטל הוא צורך קיומי של המדינה! 20% מאזרחיה לא יכולים לעמוד מנגד!. אני קורא מכאן לאחינו החרדים- כמו ראובן וכמו גד וחצי המנשה, הצטרפו אלינו! המלחמה תלחים את קרעינו לשלם של שלום."

עוד אמר: "קטני הפוליטיקה החרדית גדלו מעל לגדולי התורה ואלה סרים למרותם, התורה הפכה לקרדום לחפור בו תקציב ופרנסיה לנטל ציבורי. גם לפי דין תורה מותר ומצווה עלינו להפסיק לקיים לומדי תורה ע"י פרנסיהם הפוליטיים ומעצמם יחזרו אלה להתפרנס בכבוד ולשרת את העם, בבhטחון ובכלכלה, בשוויון מלא אתנו."

סא"ל (מיל') צור אלון מתנועת אחים לנשק: "אסור לנו לטעות – אין לממשלה הזו שום כוונה לקדם שיוויון בנטל. רוקחים על גבנו קומבינה. מכסות, מתווים, דחייה, ישראבלוף מוחלט על חשבוננו. ואנחנו, אחים ואחיות לנשק, לא ניתן לזה יד!"
הוא הוסיף בדבריו: "ממשלה שמפקירה את תושבי שדרות אשקלון ועוטף עזה לגורלם, ממשלה שמפקירה 80,000 פליטים בארצם, ממשלה שמפקירה את חטופיה שמתים, שגוססות, שנאנסות, שאולי עוד מקווים שנציל אותם, וכעת – מפקירים את הצבא ואת המילואימניקים! מכבידים את הנטל על המשרתים וממשיכים לפטור את המשתמטים. זה הגיוני? זה מוסרי? זה יהודי?"

הוא סיים בדברים הבאים: "איפה לא תעמוד על דם רעך? ואהבת לרעך כמוך. אנחנו לא נגד לימוד תורה, אנחנו נגד שקרים, אפליית דם מדם וקומבינות.
אני רוצה להביט בעיניים של בנותיי ושל אשתי ולומר להן בלב שלם שיש כאן עם שלם ומאוחד שנושא בנטל, ביחד. כולנו אחים ואחיות לנשק – ואנחנו לא נרפה מכם עד שתמלאו את חובתכם"

צילום: רעיה ברקן

2 תגובות

  1. אין בעייה שכולם יתגייסו כולל הערבים תושבי הארץ וכל אלה שקיבלו פתור בלי סיבה רק כי הם לא מוכנים להיתגייס

  2. חוק לימודי תורה שוויוני לאברכים בלי טריקים וקומבינות

Back to top button