חדשות הארץמבזקים

רב היישוב כוכב השחר: "מי שמרביץ לחיילי צה"ל מרביץ לכולנו"

ביישוב כוכב השחר הגיבו הבוקר (שישי) לאירוע החמור שאירע אמש ובו הוצתה משאית של ישראלי על ידי עשרות ישראלים שחשדו כי הוא נושא סיוע הומניטרי ובדרכו לרצועת עזה.

"אמש, התרחש אירוע שהתפתח מאזור צומת מגדלים, בשל ניסיון של מפגינים לעצור משאית שחשבו שהיא משאית סיוע לרוצחי חמאס, במהלכו התרחשה גם דריסה ופגיעה על ידי נהג המשאית שדהר בפראות לאורך קילומטרים רבים על כביש אלון ופגע במספר רכבים." אמרו במזכירות היישוב.

עוד הוסיפו כי "לאחר שהמשאית נעצרה מספר קטן של אנשים היכו באלימות את הנהג ואף התעמתו באלימות עם קציני צה"ל שעשו את משימתם וניסו להגן על הנהג. זו אינה דרכנו. כל אלימות היא פסולה ואלימות כלפי חיילינו פסולה מכל וכל. צה"ל הוא אנחנו. אנו מחבקים את חיילי צה"ל ומודים להם על פעילותם להגנה עלינו ועל מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רב היישוב אוהד קרקובר הגיב אף הוא לאירוע ומסר: "אתמול בלילה נעשה דבר חמור בצומת הסמוכה ליישוב. מפגינים שניסו להכות נהג ערבי, הכו גם את חיילי המילואים שניסו להגן עליו מפני פגיעה. כל אלימות היא פסולה ומסוכנת, אבל הכאת חיילים היא דבר חמור שאסור בשום אופן להשלים איתו ולעבור עליו לסדר היום. מי שמרביץ לחיילי צה"ל מרביץ לכולנו, שהרי צה"ל הוא צבא העם."

"יצאתי אתמול לצומת ודברתי עם החיילים, שמעתי את הכאב והעלבון שלהם והתביישתי. חיילי מילואים שעזבו את הבית, חלקם שכנינו מההתיישבות בשביל להגן עלינו מוכים בידי מתיישבים – זהו דבר בלתי נסבל!" הדגיש הרב קרקובר והוסיף, "אני לא מאמין שלמעשה ה היו שותפים תושבי הישוב, כיוון שזו אינה דרכנו. אבל כיוון שזה נעשה בסמיכות ליישוב, אנחנו מחוייבים למחות ולומר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים: אנשים שמוכנים להרביץ לחיילים מכל סיבה שהיא אין מקומם איתנו!"

"בנוסף", אמר לסיום, "אני חושב שצריך לשקול מחדש את אופי המחאה כנגד הכנסת הסיוע. הכנסת הסיוע לחמאס מרתיחה את הדם, אבל אתמול האירוע כמעט הסתיים באסון. גם במחאה צודקת מאין כמוה חייבים לפעול מתוך שיקול הדעת!"

Back to top button